IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Swatch отчете силни резултати за тримесечието въпреки блокадите в Китай

Прозводителят на часовници запази прогнозата си за растеж тази година

13:25 | 14.07.22 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Swatch Group запази прогнозата си за двуцифрен растеж на продажбите тази година, след като пандемичните блокади в Китай са имали по-малко влияние от очакваното върху резултатите за полугодието на втория по големина производител на часовници в света.

След силно възстановяване през 2021 г. от пандемията с Covid-19 швейцарските производители на часовници тази година се борят с продължителните блокади на важния китайски пазари, пише Ройтерс.

Производителят на часовниците Omega, чиито над 40% от продажбите се реализираха в Китай през 2021 г., съобщение в изявление за „загуби в продажбите от близо 400 млн. франка (407 млн. долара) заради затварянето на складове и много магазини за продажби на дребно през април и май в Китай“.

Според анализатора на Bernstein Лука Солца това естествено е увеличило запасите.

Продажбите при постоянни валутни курсове са се увеличили с 7,4% до 3,61 млрд. франка (3,68 млрд. долара) през първото полугодие, заяви Swatch Group, а нетната печалба е скочила с 18,5% на годишна база до 320 млн. франка, малко под оценката на Refinitiv.

Анализаторът на Kepler Cheuvreux Джон Кокс говори за много силни резултати, които „подчертават структурно по-ниската разходна база на групата – нивата на служителите остават без промяна през полугодието въпреки възстановяване на бизнеса“.

Кокс казва, че очаква акциите, поевтинели с около 16% тази година, което обаче е по-добре представяне спрямо конкурентите, да реагират положително. Книжата, които изпаднаха от швейцарския индекс на сините чипове SMI миналата година, стартираха с 3,1% нагоре днес в предпазарната търговия.

Swatch заяви, че продажбите са спечелили от представянето през март на биокерамичния часовник MoonSwatch, който е в резултат на колаборация между брандовете Swatch и Омега и който накара потребителите да се редят на опашки пред магазините.

Базираната в Биел, западна Швейцария, компания заяви, че има „отлични перспективи във всички сегменти с очакван двуцифрен растеж на продажбите в местни валути за цялата година“.

Конкурентът Richemont ще обяви резултатите си за тримесечието до края на юни в петък.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:58 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още