fallback

Търсенето на луксозни чанти и алкохол стимулира продажбите на LVMH

Заможните клиенти все още не усещат ефектите от ускоряването на инфлацията в световен мащаб, което кара купувачите с по-малък бюджет да ограничават разходите си

13:09 | 27.07.22 г.
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на LVMH нараснаха през второто тримесечие, тъй като производителят на чантите Louis Vuitton и шампанското Dom Perignon продължи да се радва на успешен бизнес въпреки блокадите в Китай и ускоряващата се инфлация.

Органичните приходи в ключовото звено за модни и кожени изделия на френската компания са скочили с 19% в сравнение със средната прогноза за ръст от 17% на анализатори, анкетирани от Bloomberg.

Освен Louis Vuitton, марки като Fendi, Dior и Celine също са стимулирали продажбите, се казва в изявление на компанията от вторник.

Най-големият търговец на луксозни стоки в света се присъедини към Richemont и Burberry Group Plc в публикуването на резултати, които показват, че апетитът за луксозни стоки остава силен дори когато цените се повишават, глобалната икономическа перспектива се влошава, а Китай продължава да следва ограничителната си политика си за елиминиране на Covid.

Потребителите в САЩ и Европа увеличават разходите за луксозни стоки, докато в Китай търсенето остава потиснато.

Данните на LVMH показват още, че заможните клиенти все още не усещат ефектите от ускоряването на инфлацията в световен мащаб, което кара купувачите с по-малък бюджет да ограничават разходите си във вериги за търговия на дребно като Walmart Inc.

"Подхождаме към втората половина на годината с увереност, но като се има предвид настоящата геополитическа и здравна ситуация, ще останем бдителни", коментира главният изпълнителен директор Бернар Арно в изявлението.

Подразделението за вина и спиртни напитки на LVMH, което в миналото претърпя някои проблеми с доставките, се е възстановило със скок на органичните приходи от 30%, подкрепен по-конкретно от търсенето на шампанско в Европа, САЩ и Япония, както и от увеличението на цените на коняка Hennessy.

Печалбата за първото полугодие е нараснала до 10,24 млрд. евро, докато анализаторите очакваха 9,51 млрд. евро. Марката Louis Vuitton, най-големият двигател на печалбата миналата година според HSBC, запазва своята рентабилност "на изключително ниво" през първото полугодие, се добавя в изявлението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:00 | 13.09.22 г.
fallback