fallback

Индустрията за играчки търси успешни YouTube таланти

Целта е сключването на сделки за продажбата на мърчъндайз

20:00 | 25.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Някога децата искаха играчки, свързани с любимите им филми или телевизионни сериали, като „Междузвездни войни“, „Малкото пони“ и „Костенурките нинджа“.

Те продължават да се търсят, като се има предвид интересът към Бебе Йода – герой от най-новия сериал „The Mandalorian”, свързан с „Междузвездни войни“, или този към „Замръзналото кралство II”. Напоследък обаче децата търсят играчки и друг мърчъндайз, свързан с любимите им YouTube звезди и канали. Това кара производителите и търговците на дребно да работят с нов вид компании за играчки и предложения за продажби.

През 2020 г. Jazwares, която прави играчки и други потребителски продукти, базирани на лицензи за брандове като „Fortnite” и “Peppa Pig”, ще пусне мърчъндайз, свързан с три героя от YouTube: Blippi, герой за деца в предучилищна възраст, с над 21 млн. абонати във видео платформата, канала CKN Toys, който показва разопаковане и ревюта на играчки (с 14,7 млн. абонати), и Cocomelon – канал за детски песнички, който има 74 млн. абонати.

За Blippi Jazwares е създала линия от продукти, които включват плюшена играчка „My Buddy Blippi”, която издава 15 звуци и фрази, играчки превозни средства и „кутии изненада“, които имат целта да помогнат на децата да броят и да научат цветовете, като поставят аксесоари в номерирани и оцветени кутии.

Други канали в YouTube, насочени към деца, които са сключили нови лицензионни сделки, са Moonbug Entertainment и звездите Колинс и Девън Кей.

Сделките се сключват в момент, в който индустрията се събира за Панаира на играчките в Ню Йорк – най-голямото търговско шоу от този тип.

Нарастващият интерес на индустрията за играчки към онлайн талантите се базира на факта, че YouTube е мястото, където много деца гледат видеа, твърди Лаура Зеберски, главен търговски директор на Jazwares.

YouTube звездите същевременно успяват да накарат феновете да отидат отвъд гледането на видеа и реално да си купят продукти, или поне да накарат родителите им да го сторят.

Приходите на бранда Blippi, като се изключат рекламните приходи от YouTube, се очаква да достигнат 30 млн. долара тази година, твърдят източници, запознати с въпроса. Това включва играчки, дрехи, книги и други източници на приходи отвъд рекламата в онлайн видео платформата.

Преди сделката с Jazwares Стивън Джон, създателят на Blippi, е продавал мърчъндайз директно през уебсайта си – бизнес, който е носил седемцифрена сума под формата на годишни приходи, твърди той.

„Много хора в индустрията за играчки търсят YouTube брандове, за да видят дали те няма да се превърнат в новото модерно нещо“, твърди Джон. „За мен беше чудесно, че вече бях решил да правя мърчъндайз в Blippi.com. Можех да покажа, че има хора, които купуват тези неща“.

На база на ранните продажби, Blippi е на път да се превърне в най-голямата премиера в предучилищния сегмент за Jazwares, обяви компанията, макар че не иска да разкрие точни данни.

Продуктите, които Jazwares за Blippi прави, включват фигурки, плюшени играчки и превозни средства на цени между 3,99 и 19,99 долара. Продуктите се предлагат в Walmart и Amazon.com в САЩ от началото на януари, както и през други търговци на дребно във Великобритания. По думите на говорителка на Walmart играчките Blippi са популярни, но тя отказва да разкрие данни за продажбите.

За YouTube звездите играчките и другите потребителски продукти предлагат възможност за генериране на средства отвъд рекламата. Част от сделките за играчки и мърчъндайз варират между 50 хил. и 1 млн. долара, твърди източник. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:52 | 12.09.22 г.
fallback