IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Валутните колебания засегнаха печалбaтa на LVMH

Печалбата се свива с 4% въпреки ръста в приходите, а търсенето в Китай отслабва

12:25 | 25.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Печалбата на гиганта в производството на луксозни стоки Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) през първата половина на годината e спадналa с 4% въпреки лекото увеличение в продажбите, показвайки уязвимостта на сектора от валутните колебания.

Компанията, под чиято шапка са марки като Louis Vuitton, Moët et Chandon и Bulgari, обяви, че нетната ѝ печалба през първото полугодие е спаднала до 1,51 млрд. евро (2,03 млрд. долара) от 1,58 млрд. евро година по-рано.

Приходите от продажбите ѝ пък са скочили с 2,8 на сто до 14 млрд. евро. Анализаторите очакваха сумата да е 14,2 млрд. евро. Компанията добави, че е загубила 235 млн. евро заради валутни колебания, пише Wall Street Journal.

През последните месеци секторът на луксозните стоки понася удар заради слабостта на чуждестранните валути срещу европейските. По-рано тази седмица Swatch Group заяви, че силният швейцарски франк е повлиял негативно на продажбите ѝ в Китай и САЩ.

Британската Burberry Group пък обяви по-рано този месец, че нарастването на паунда вероятно ще се отрази негативно на годишната ѝ печалба.

Повечето стоки от висок клас, включително часовници, дрехи и чанти, се произвеждат в Европа, където цените остават високи, но се продават на места като Япония и Южна Америка, където валутите падат.

Това се превърна в политически въпрос в страните, чийто икономически растеж зависи от износа. В четвъртък френският премиер Манюел Валс призова Европейския съюз да направи „твърде силното“ евро по-гъвкаво. 

Финансовият директор на LVMH Жан-Жак Гийони заяви, че през периода потребителското търсене на стоките на компанията е било слабо, особено в Азия. През последните няколко години китайските потребители бяха двигател на растежа на пазара на луксозни стоки. Но според Гийони LVMH наблюдава спад в разходите на китайците през второто тримесечие.

Групата, която до голяма степен определя тенденциите в индустрията, увеличи цените на продуктите си, за да компенсира разликата между еврото и другите валути. През второто тримесечие на годината цените на стоките на Louis Vuitton скочиха с около 8% в Китай и Япония, коментира Гийони.

Цялото внимание сега е насочено към Louis Vuitton, най-големият източник на приходи на групата, която се стреми да си създаде имиджа на по-ексклузивна марка сред потребителите. Брандът се съсредоточава повече върху скъпи кожени чанти, оставяйки на заден план не толкова скъпите чанти, направени от плат.

Въпреки това кожата струва повече от платовете, което повдига въпроса дали Vuitton ще може да запази високия си марж. LVMH заяви, че той е стабилен през първата половина на годината. Компанията не разкрива данни за продажбите или печалбата на марката, но анализаторите смятат, че маржът възлиза на около 45%.

Втората половина на годината може да донесе някои приятни изненади за компанията. Един от основните ходове на концерна, в опита му да разпали интереса на потребителите, бе да наеме дизайнера Никола Гескер в края на миналата година. Първата му колекция, която получи възторжени отзиви от критиците, ще бъде пусната в магазините на 25-и юли. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:19 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още