fallback

Акциите на Burberry поевтиняха заради слаба прогноза за печалбата

Производителят на луксозни стоки се бори със забавянето на търсенето на ключови за него пазари

15:53 | 15.10.15 г.

Акциите на Burberry Group отбелязаха най-големия спад на цената си от 2012 г. насам, след като британският производител на луксозни стоки намекна, че печалбата ѝ вероятно ще се свие за втора поредна година в резултат на спад на продажбите на ключовия ѝ пазар – Азия, Bloomberg.

Годишната коригирана печалба преди данъци ще бъде „до голяма степен в съответствие“ с прогнозата на анализаторите за 445 млн. паунда (689 млн. долара), която наскоро беше коригирана, посочват от базираната в Лондон компания.

Продажбите на дребно на компанията през второто тримесечие се увеличиха с 1% на сравнима база, най-бавният темп от три години насам.

Приходите през периода бяха „по-лоши от опасенията“, пише Роджерио Фуджимор, анализатор на RBC Capital Markets.

Забавянето на търсенето в Китай и Хонконг натежа върху представянето на всички производители на луксозни стоки, а Burberry се оказа в по-слаба позиция от повечето играчи на пазара. Причината за това е, че компанията генерира 30% от приходите си благодарение на китайските потребители, а 2% - от Япония, където много от тези клиенти пътуват, за да купуват по-евтино луксозни стоки.

Фокусът на Burberry върху Великобритания се превръща в проблем, тъй като пазарът носи около 40% от европейските продажби на дребно на компанията. Много клиенти, които пазаруват в долари, се възползват от по-слабото евро и купуват от континента, твърди MainFirst Bank AG.

Същевременно компанията увеличи мерките за контрол на разходите, намалявайки заплащането според резултатите, уточни главният финансов директор Керъл Фейруедър пред репортери. По думите ѝ компанията е намалила разходите за пътувания и други дискреционни разходи, но запазва инвестициите си в маркетинг, услуги за продажби на дребно и възможности за растеж.

Приходите за полугодието достигнаха 1,11 млрд. паунда, обяви Burberry. Анализаторите очакваха те да достигнат 1,16 млрд. паунда. Компанията заяви, че търсенето в САЩ е неравномерно, а продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион се свиват с 5-6%, като тези в Хонконг се забавят допълнително през второто тримесечие.

Компанията заяви, че очаква да се върне към 5-6% растеж на сравнимите продажби през втората половина на годината. При настоящите нива валутните курсове трябва да увеличат печалбата с около 10 млн. паунда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:56 | 09.09.22 г.
fallback