fallback

Gap отчете спад на продажбите от 5% за декември

Всички брандове на веригата са приключили месеца с понижения

21:05 | 08.01.16 г.

Веригата за облекла Gap обяви, че основните ѝ продажби са се понижили с 5% през декември със спадове сред всичките ѝ брандове, макар че търговецът на дребно се опитва да се върне обратно към печалбата, съобщава Wall Street Journal.

За 5-седмичния период, приключил на 2 януари, Gap отчита спад на продажбите на всичките си брандове в разработените си магазини. Продажбите на Banana Republic от разработените магазини са се понижили с 9%, а на One Navy – със 7%. Глобалните продажби на едноименния бранд на компанията са намалели с 2%.

Продажбите от разработените магазини, които Gap определя като тези, отворени преди поне една година, както и онлайн продажбите, са ключов показател за търговците на дребно, тъй като не включват ефектите на наскоро отворените или затворените магазини.

Спадът от 5% на показателя е по-стръмен от очакванията от 3,9% на анализаторите, анкетирани от Retail Metrics.

Без да се отчитат валутните ефекти Gap обяви, че общите продажби са с 3% надолу.

„С приближаването на края на празничния сезон с нетърпение очакваме да представим новите пролетни колекции на брандовете ни“, заяви финансовият директор Сабрина Симънс в прессъобщение.

Gap се опитва да обнови едноименния си бранд, но изпитва сериозни трудности. Компанията нае нови мениджъри, включително ветерана от Banana Republic Уенди Голдман, която преди е ръководела розовата линия на Victoria’s Secret. Компанията предприема и мерки за съкращаване на разходите.

Резултатите на Gap са в контраст с по-добрия от очакванията ръст на продажбите за празничния сезон, отчетен от няколко търговци на дребно тази седмица. Пълната картина на сезона около Коледа обаче остава неясна, тъй като големите търговци на дребно като Wal-Mart Stores, Target и Amazon.com не са представили данни за продажбите си по празниците.

Търговците на дребно бяха изправени пред редица препятствия, навлизайки в ключовия сезон. Трафикът на клиенти се е понижил в много магазини и търговски центрове, тъй като все повече продажби се правят в интернет. Освен това купувачите продължават да следят за намаления, което принуждава търговците да предлагат промоции и потенциално да отчитат по-слаби печалби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:49 | 11.09.22 г.
fallback