Американската верига магазини за търговия на дребно Macy’s отчете продажбите за първото си фискално тримесечие, а те се оказаха със 7% под тези, генерирани година по-рано. Резултатът не успя да оправдае и очакванията на анализаторите. Освен това компанията сви прогнозата си за продажбите и печалбата си за годината, пише CNN.
Продажбите в магазините на Macy’s, отворени най-малко от година – ключов показател за финансовото състояние на търговците на дребно, бележат спад пет вече поредни тримесечия.
В резултат от тези новини, цената на акциите на Macy’s спадна с 9%, заличавайки растежа, на който се радваше от началото на годината досега.
Компанията отчете печалба от 40 цента на акция, в сравнение с 56 цента на акция през същия период година по-рано. Приходите за тримесечието достигнаха 5,77 млрд. долара, докато анализаторите очакваха 6,23 млрд. долара, допълва CNBC.
Wall Street смяташе, че печалбата на Macy’s за периода ще е 36 цента при приходи от 5,93 млрд. долара според консенсусната прогноза на Thomson Reuters.
Търговецът на дребно сви прогнозата си за печалбата за фискалната 2016 г. в диапазона 3,15 - 3,40 долара на акция от 3,80 - 3,90 долара на акция.
Главният изпълнителен директор на Macy’s Тери Лундгрен заяви, че международните купувачи не харчат толкова много в ключовите магазини на Macy’s и в луксозната ѝ верига Bloomingdale в Ню Йорк и други големи туристически места в САЩ.
Освен това Macy’s трябва да се отърве от имиджа си на компания, която продава остарели продукти. Компанията призна, че е необходимо да убеди клиентите, че продава по-нови и по-екслузивни продукти. Тя си партнира с Елтън Джон и Лейди Гага по нови серии дрехи и аксесоари, наречени Love Bravery.
Подобно на други традиционни търговци на дребно Macy’s се сблъсква с големи предизвикателства. Компании за бърза мода като H&M и Zara изяждат част от продажбите ѝ на дрехи. Macy’s се опитва да отговори на това със собствени магазини, наречени Backstage, в които се продават по-евтини стоки.
Освен това компанията се фокусира повече върху козметиката и бижутата. Не на последно място Macy’s трябва да се бори с Amazon, която става все по-доминираща на целия ритейл пейзаж.
Macy’s обяви още, че планира да инвестира повече в онлайн поддръжка и ще увеличи функционалността на дигиталните и мобилни възможности за пазаруване, които предлага. Това се случва на фона на продължаващите закривания на част от зле представящи се физически магазини.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично