fallback

Gap изненада с 2% ръст на сравнимите продажби

Old Navy дърпа компанията нагоре, докато тя се бори с все по-тежките макроикономически условия

16:21 | 08.07.16 г.

Веригата за облекла Gap отчете изненадващи 2% ръст на сравнимите продажби през юни благодарение на доброто представяне на своята марка Old Navy. Това се случва след месечни спадове в рамките на повече от година, пише Wall Street Journal.

“Доволни сме да видим по-добро представяне на портфолиото си през този месец, отчасти благодарение на подобрението на посещаемостта през юли“, заяви търговецът на дребно.

По време на следборсовата търговия акциите на Gap поскъпнаха с 4% до 22,50 долара. За последните три месеца до приключване на търговията в четвъртък цената на акциите на компанията отбеляза 22% спад.

Ръстът на продажбите с 2% е успокояващ на фона на спада от 3 на сто, който прогнозираха анализатори, анкетирани от Thomson Reuters.

Едноименният бранд на фирмата отбелязва свиване на сравнимите продажби с 1%, а Banana Republic – с 4%. Old Navy обаче се радва на 5% ръст на сравнимите продажби.

Общите продажби са скочили от 1,54 млрд. долара на 1,57 млрд. долара.

Последното увеличение на сравнимите продажби на Gap беше през март 2015 г. Компанията, както и другите вериги с фокус върху моловете, са засегнати от набиращото сила онлайн пазаруване и от популярността на търговци на бърза мода като H&M и Zara.

На 9 май Gap заяви, че се бори с неблагоприятна макросреда за търговците на дрехи на дребно.

Gap предприе стъпки за свиване на своите операции, като през юни 2015 г. заяви, че ще затвори 175 от магазините си в Северна Америка и ще съкрати 250 работни места в корпоративния си офис. През май Gap заяви, че ще затвори и всичките си магазини на марката Old Navy в Япония и няколко от международните търговски обекти на Banana Republic. Gap има около 3300 магазина, които управлява сама, както и 450 франчайзингови обекти. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:41 | 11.09.22 г.
fallback