fallback

Продажбите на Burberry нараснаха с 3% преди първата колекция на новия дизайнер

Главният изпълнителен директор Марко Гобети препозиционира компанията в по-висок луксозен сегмент

14:09 | 11.07.18 г.

Британският луксозен бранд Burberry отчете 3-процентов ръст на базисните продажби през първото тримесечие. Това съответства на прогнозите преди представянето на първата колекция на марката под ръководството на новия ѝ дизайнер Рикардо Тиши, коментира Ройтерс.

Тиши - бивша звезда на Givenchy, бе назначен през март, наследявайки Кристофър Бейли, който помогна на британския емблематичен производител на тренчкотове да се превърне в глобален бранд.

Главният изпълнителен директор Марко Гобети препозиционира компанията в по-висок луксозен сегмент и има план да настигне по-бързо разрастващите се конкуренти сред луксозните стоки. Той предупреди, че растежът на приходите и оперативната печалба ще бъде слаб, докато се прилага планът.

Компанията заяви в сряда, че няма промяна в насоките ѝ при постоянни валутни курсове, добавяйки, че се възползва от облекчаването на валутните сътресения. Освен това Burberry е напът да постигне икономии на разходите от 100 млн. паунда (132,6 млн. долара).

За 13-те седмици до 30 юни Burberry заяви, че приходите от търговията на дребно възлизат на 479 млн. паунда, което до голяма степен съвпада със сумата преди година. Основен двигател е по-високият ръст на продажбите в Северна и Южна Америка и продължаващото търсене в Китай на продуктите на бранда.

Продажбите в Европа, Близкия изток, Индия и Африка обаче са се свили заради спада в търсенето от страна на туристите във Великобритания и континентална Европа.

Акциите на Burberry поскъпват със 17% от началото на годината досега.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:04 | 13.09.22 г.
fallback