fallback

Китайските купувачи дават тласък на продажбите на Gucci

Новините носят известно облекчение, че китайците все още не се отдръпват от луксозната мода

12:42 | 24.10.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Gucci отчете добри продажби за третото тримесечие, показвайки, че няма никакви знаци за оттегляне на пазаруващите луксозни стоки китайци, пише Wall Street Journal.

Резултатите на компанията майка на Gucci – Kering, носят известно облекчение по отношение на Китай, който властва над индустрията за луксозни продукти.

Цените на книжата на компаниите за луксозни стоки бяха засегнати от страховете, че забавянето на китайската икономика и търговските спорове между Пекин и Вашингтон ще накарат китайците да харчат по-малко.

Китайските купувачи са най-важните клиенти в индустрията, като носят около една трета от общите глобални продажби.

Акциите на Kering бяха сред най-силно засегнатите от тези притеснения, като понижиха стойността си с близо 31%, след като достигнаха исторически връх през юни.

"Всеки очаква реализацията на това напрежение“, коментира Жан-Марк Дюпле, главен финансов директор на Kering. “Към този момент не го наблюдаваме“.

Дюпле твърди още, че средствата, които китайските купувачи са дали за продукти на Gucci у дома или по време на пътувания в чужбина, надвишават тези от първото тримесечие, но са съвсем леко под сумата от второто тримесечие. По думите му ръстът на покупките на китайците в Китай изпреварва този за първите две тримесечия на годината.

Приходите на Gucci са скочили с 35 на сто до 2,1 млрд. евро (2,41 млрд. долара) през последното тримесечие, твърди Kering. Сумата се оказа над очакванията на анализаторите, но също така подсказва за забавяне спрямо бума на марката, който започна през 2016 г.

Директорите на Gucci предупредиха, че растежът на Gucci ще падне под 40%, тъй като става все по-трудно компанията да изпреварва особено силните си резултати от миналото.

Назначаването на Алесандро Мишел за творчески директор на Gucci в началото на 2015 г. доведе до ренесанс на марката. Оттогава досега продажбите ѝ са нараснали двойно, а моделите на Мишел привлякоха нови купувачи.

Другите марки на Kering също отчетоха забавяне. Приходите на Saint Laurent са се увеличили с 16 на сто до 447 млн. евро – най-бавният темп на растеж за марката от повече от две години. По думите на Дюпле продажбите на Balenciaga са се забавили, макар че растежът остава над 50%, което прави бранда най-бързо растящият за Kering.

Bottega Veneta отчете 8% спад на приходите за тримесечието, подчертавайки предизвикателствата, с които Kering се сблъсква със своята италианска марка за продукти от кожа. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:16 | 12.09.22 г.
fallback