fallback

Британската модна марка Ted Baker загуби над една трета от пазарната си стойност

Приходите на компанията намаляват с 0,7% през първите шест месеца и тя регистрира загуба от 28 млн. долара преди облагането с данъци

10:47 | 04.10.19 г.
Автор - снимка
Създател

Британският моден бранд Ted Baker загуби повече от една трета от пазарната си стойност, след като отчете финансови загуби и предупреди, че бъдещото й представяне може да се влоши на фона на ценовата конкуренция и тенденцията за преминаване към онлайн пазаруване.

Британската марка среща трудности след оставката на основателя си Рей Келвин. Той напуска поста през март поради обвинения в сексуален тормоз. Въпреки че компанията се стреми да подобри поведението на работното място, тя е въвлечена в широко разпространената сред търговците на дребно криза, която накара магазините в Обединеното кралство да намалят цените в опит да продадат залежалите стоки.

Необичайно топлото време през септември също допринесе за трудностите на Ted Baker. Компанията обвини в четвъртък Brexit и все по-широката политическа и икономическа несигурност за паниката на потребителите. Кнажата на листнатата на борсата в Лондон компания поевтиняха с 38% и достигнаха най-ниското си ниво от повече от осем години насам.

"Никой не е имунизиран", казва главният изпълнителен директор Линдзи Пейдж в телефонно интервю. „Що се отнася до случилото се преди Коледа с Рей, няма доказателства, че то е оказало въздействие върху марката или е повлияло на тези резултати.“ Компанията назначава Пейдж за изпълнителен директор през април, след като Келвин излиза в отпуск след скандала през декември и по-късно подава оставка.

Приходите й намаляват с 0,7% през първите шест месеца и компанията регистрира загуба от 23 милиона паунда (28 млн. долара) преди облагането с данъци. Представянето ще бъде под нивата от миналата година, ако настоящите тенденции се запазят, се казва в съобщение на Ted Baker.

„Перспективите за растеж на бизнеса не са обещаващи“, казва Пирал Дадания, анализатор в RBC Europe, цитиран от Bloomberg.

Ценовата стратегия на Ted Baker изглежда не е свързана с марката и качеството, според Дадания, който посочва увеличения на цените с до 30% в категории като мъжки блейзъри и по-голям спад на цените в сравнение с конкурентите при ключови артикули като мъжки поло блузи и ризи. 

Уейн Браун и Адам Томлинсън, анализатори от Liberum Capital, понижиха прогнозата си за годишната печалба на компанията преди облагането с данъци с около 39%.

„Прогнозите и перспективите са повлияни от тежката ситуация на пазара, където преобладават отстъпките, а несигурността на потребителите води до непредвидимост в търговията“, коментират Браун и Томлинсън в съобщение до клиентите.

Ted

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:07 | 09.09.22 г.
fallback