fallback

Продажбите на Nike се възстановяват от коронакризата

Компанията отчете добро лятно тримесечие след голям скок на онлайн продажбите

11:03 | 23.09.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на Nike са се възстановили през лятното тримесечие, след като по-рано се понижиха по време на коронавирусната пандемия. Добрите резултати са свързани с факта, че нарастващите дигитални продажби са компенсирали спада на приходите в традиционните магазини, пише Wall Street Journal.

Компанията за спортни дрехи заяви, че приходите ѝ са достигнали 10,6 млрд. долара през тримесечието, което завърши на 31 август. Това е с 1% по-малко спрямо същия период на миналата година. Дигиталните продажби обаче са скочили с 82 на сто.

„Това са времена, в които силният може да стане по-силен“, заяви главният изпълнителен директор Джон Донахю в конферентен разговор с анализатори. По  думите му по време на пандемията компанията е спечелила пазарен дял с марките Nike и Jordan и се е върнала към растежа на международните пазари, включително в Китай и Европа.

Новите резултати показват преобръщане спрямо пролетното тримесечие, когато приходите на Nike се сринаха с 38% заради затварянето на търговските обекти. Цената на акциите на Nike нарасна с 9% по време на късната търговия, след като резултатите се оказаха по-добри от очакваното от Wall Street. Книжата се търгуват близо до исторически връх.

Nike твърди, че почти всички от магазините ѝ са били отворени през отчетеното тримесечие, но компанията продължава да отчита по-слаб трафик в търговските си обекти заради пандемията и мерките за сигурност.

Коронавирусът накара Nike и други търговци на дребно да затворят физическите си магазини, правителствата да ограничат пътуванията, а много купувачи да си останат у дома. Въпреки че повечето американски щати постепенно разхлабват мерките си за блокади, наличието на множество нови случаи на Covid-19 пречат на плановете за спокойно отваряне на икономиката на страната.

Същевременно вирусът накара повечето спортове да бъдат спрени. Въпреки това много спортни лиги възобновиха дейността си. Националната баскетболна асоциация (NBA) и Националната футболна лига (NFL) са сред тях. Nike спонсорира и двете.

Nike твърди, че харчи по-малко за маркетинг заради отложените или отменени спортни събития. Това е довело до по-висока печалба, въпреки че брутните маржове са се свили.

За фискалното първо тримесечие нетната печалба е достигнала 1,52 млрд. долара, или 95 цента на акция. Това е близо два пъти повече от прогнозираното от анализаторите от Wall Street според FactSet. През същото тримесечие миналата година Nike е генерирала 1,37 млрд. долара нетна печалба.

В последните месеци компанията продължи да обръща повече внимание на собствените си магазини, на уебсайта и приложеията си. Директните продажби са донесли 3,7 млрд. долара приходи през тримесечието, или с 12% повече спрямо година по-рано. Nike ползва уебсайта и приложенията си за пазаруване, за да пуска ограничени бройки от някои модели маратонки.

Макар че много фитнеси са затворени, пазарът на спортни стоки се радва на силно търсене на по-удобни дрехи, тъй като повече хора работят и тренират в домовете си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:45 | 13.09.22 г.
fallback