Цената на акциите на Gap нарасна с близо 14%, след като компанията за търговия на дребно обяви, че планира да намали броя на магазините си с около 350 и да се насочи към бизнес модел, който е движен от електронната търговия и обектите извън търговските центрове, пише CNBC.
Компанията, която включва веригите Gap, Old Navy, Banana Republic и Athleta, сподели стратегията си по време на конференция с инвеститори. Фирмата заяви, че очаква да затвори близо 30% от магазините на Gap и Banana Republic в Северна Америка до края на фискалната 2023 г. Докато това се случи, тя планира да генерира около 80% от приходите си от онлайн търговия и обекти извън моловете.
По думите на Gap около 75% от планираните затваряния на магазини в Северна Америка ще бъдат завършени до края на фискалната 2021 г.
Компанията преоценява и европейския си бизнес и може да се раздели с част от магазините си и там. Тези промени ще помогнат на Gap да се върне към „печелившия растеж“ през следващата година, обяви компанията.
Gap, подобно на други компании, опериращи в молове, се сблъска с много проблеми по време на коронавирусната пандемия. Тя се насочи към нови начини, чрез които да подкрепи продажбите си, включително чрез производството на защитни маски и превръщането на част от магазините си в разпределителни центрове за онлайн поръчки. Нейните маски, които се продават както единично, така и в комплекти, генерираха 130 млн. долара приходи от продажби през последното тримесечие.
Онлайн продажбите и марката за спортни дрехи Athleta се оказаха лъч светлина за компанията по време на пандемията. Нейните онлайн продажби скочиха с 95%, а през второто тримесечие, което завърши на 1 август, компанията привлече 3,5 млн. нови клиенти. Athleta беше единственият бранд на фирмата, който отчете ръст на приходите.
Освен това през юни Gap обяви, че е сключила сделка с Кание Уест за създаването на ексклузивна модна линия – ход, който доведе до скок на стойността на акциите.
Докато компанията за търговия на дребно търси начини за възстановяване и как да остане адекватна на пазарните изисквания във времена на световна здравна криза, директорите на Gap обявиха, че правят промени в част от марките. Banana Republic, известна с дрехите си, подходящи за работа, като рокли и костюми, ще има по-различен асортимент – удобни дрехи за вкъщи, спортни модели и дори пижами. Идеята е брандът да се върне към обичайните си стоки, когато повечето хора започнат отново да посещават офисите.
Едноименният бранд Gap е едно от слабите места за компанията майка. По думите на лидерите на бизнеса в рамките на следващите три години около 80% от търговските обекти на тази марка ще бъдат извън моловете.
Книжата на Gap достигнаха 52-седмичен връх от 21,65 долара в четвъртък. Цената на акциите приключи борсовия ден на ниво от 21,15 долара, или с 12,7% нагоре, а от началото на годината е нараснала с 21%. Пазарната капитализация на компанията е 7,9 млрд. долара.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво