fallback

Пандемията продължава да подкрепя бизнеса на Under Armour

Въпросът е колко ще продължи тази тенденция и ще запази ли компанията инерцията, която е набрала

16:15 | 30.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Цената на акциите на Under Armour скочи с над 7% преди началото на борсовата сесия, след като компанията за търговия на дребно отчете печалба и приходи от продажби, които надминаха прогнозите. Това се случи, благодарение на факта, че потребителите заложиха на маратонки и спортни стоки от марката по време на коронавирусната пандемия, пише CNBC.

Главният изпълнителен директор Патрик Фриск обясни, че добрите резултати се дължат на по-голямото търсене на продуктите на производителя на спортно облекло.

Компанията работи по връщането си към растежа на вътрешния пазар. В миналото тя силно разчиташе на универсалните магазини и на веригите дискаунтъри, за да продава стоките си – стратегия, която засегна рентабилността и имиджа на марката спрямо конкурентите като Nike, Adidas и Lululemon. Но ефектите от пандемията, включително това, че потребителите купуват повече онлайн и търсят повече дрехи и обувки за тренировки, са добре дошла подкрепа за Under Armour.

Големият въпрос е колко дълго ще продължи всичко това.

Under Armour дава по-оптимистична прогноза за 2020 г. Сега тя очаква годишните ѝ приходи да спаднат с 15 до 20%. Преди това тя пронозираше свиване с 20-25 на сто през втората половина на годината. Новата прогноза, макар и отново за понижение, е по-добра от очакванията на анализаторите за 25,7% спад.

Днес Under Armour обяви също, че е постигнала споразумение за продажбата на своята платформа за тренировки MyFitnessPal на компанията за дялово инвестиране Francisco Partners. Сделката е на стойност 345 млн. долара.

За тримесечието, завършило на 30 септември, нетната печалба на Under Armour се е понижила до 38,9 млн. долара, или 9 цента на акция, от 102,3 млн. долара, или 23 цента на акция, година по-рано. Като се изключат еднократните ефекти, тя е спечелила по 26 цента на акция, надминавайки очакванията, сочат данни на Refinitiv.

Приходите са останали без промяна спрямо година по-рано – 1,43 млрд. долара, и са над прогнозата за 1,16 млрд. долара.

Приходите в Северна Америка са се свили с 5 на сто до 963 млн. долара, а международните са се увеличили с 18% до 433 млн. долара.

Приходите от продажбата на дрехи са се озовали с 6% надолу до 927 млн. долара, а тези от обувки са скочили с 19 на сто до 299 млн. долара. При аксесоарите има 23% скок на приходите до 145 млн. долара. Компанията заяви, че ръстът при обувките отчасти се дължи на факта, че Under Armour е пуснала първите си дамски маратонки за баскетбол през тримесечието.

Бизнесът на Under Armour с директни продажби до потребителите, който включва продажбите от уебсайта ѝ и от магазините, е нараснал със 17% на годишна база. По думите ѝ онлайн бизнесът в глобален мащаб е записал скок от над 50% през тримесечието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:38 | 12.09.22 г.
fallback