fallback

Пандемията сложи край на годините експанзия на Gucci

Приходите на луксозната марка се свиха за поредно тримесечие

10:39 | 17.02.21 г.

Приходите от продажби на Gucci за четвъртото тримесечие са спаднали, слагайки край на годините на експанзия, тъй като луксозната марка и двигател на растежа на Kering не успява да се справи с проблемите, породени от новите блокади в Европа, пише Bloomberg.

Приходите на италианския луксозен бранд са се свили с 10% на сравнима база до 2,28 млрд. евро за трите месеца до края на декември, обяви Kering. Анализаторите очакваха 7,2% понижение.

Gucci намалява отпечатъка си в търговията на едро, тъй като залага, че тази стратегия ще ѝ помогне да контролира по-добре имиджа си, както и цените на своите кожени чанти и други продукти. Анализатори предупредиха, че този ход ще засегне приходите за последните три месеца на миналата година, но това е правилно решение в дългосрочен план.

Луксозната марка беше засегната и от подновените блокади в Европа, които затвориха магазините през периода. Пред репортери главният финансов директор Жан-Марк Дюпле заяви, че негативните тенденции в региона са се запазили и в началото на годината.

„Днешното изявление вероятно ще бъде разгледано негативно от пазара“, коментира Едуард Обен, анализатор в Morgan Stanley. “Пропуските на Gucci идват изцяло от търговията на дребно“. Продажбите на Gucci в магазините на дребно са се свили със 7,5% през четвъртото тримесечие.

Пандемията сложи край на годините на растеж на италианския бранд, който почти достигна 10 млрд. евро годишни приходи за 2019 г. Под ръководството на главния изпълнителен директор Марко Бизари и на творческия директор Алесандро Микеле приходите се увеличиха повече от два пъти между 2015 и 2019 г. Популярността на марката в Instagram – ключова платформа за любителите на модата – също преживя бум, а последователите ѝ изпревариха по брой тези на конкурента Louis Vuitton.

Слабостта на европейския пазар

И все пак Gucci понякога е възприемана като прекалено показна, особено във времена на пандемия, когато потребителите може да са по-малко склонни да купуват подобни продукти. Брандът е особено популярен в Китай, но европейската му клиентска база е по-слаба, макар че марката ще отпразнува 100-годишнината си тази година. Компанията планира различни инициативи във връзка с празника, твърди Дюпле.

Kering увеличи цените на продуктите на Gucci на две фази миналата година, включително през октомври, допълва той. Докато туризмът по света е ограничен, а продажбите в Китай растат, луксозните марки увеличават цените си в азиатската страна. Това затвори пропастта с Европа, където туристите от Китай пазаруваха луксозни продукти преди пандемията.

Междувременно марката Bottega Veneta на Kering записа 16% ръст на приходите за периода спрямо същото тримесечие на миналата година. Анализаторите очакваха 19% скок.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:46 | 08.09.22 г.
fallback