Marks & Spencer Group ще пусне уебсайтове в 46 нови пазара, в опит да възроди международния си бизнес, който от години се забавя въпреки множеството усилия за преобръщане, пише Bloomberg.
Британският търговец на храни, дрехи и стоки за дома заяви, че експанзията в редица страни – от Непал до Боливия и Узбекистан, ще разшири онлайн отпечатъка ѝ до над 100 държави по рентабилен начин.
Международният директор на M&S Пол Фристън коментира, че онлайн продажбите на клиенти в чужбина растат от началото на пандемията. Те са скочили със 75% през първото полугодие, след като повече хора по света предпочетоха да пазаруват от домовете си. Новите уебсайтове ще предложат множество дрехи и продукти за дома, а поръчките ще се изпълняват през вече наличната мрежа за дистрибуция на компанията.
Ходът ще позволи на търговеца на дребно да „проучи търсенето на тези пазари без значителна инвестиция“, посочва Фристън.
Marks & Spencer, която е особено популярна във Великобритания, продава както онлайн, така и през стотици магазини в страната. Рентабилността ѝ спада от години, засегната от проблемите на подразделенията за дрехи и домашни продукти и от по-широките структурни промени на силно конкурентния британски пазар.
През последното десетилетие и международният бизнес на компанията показа смесено представяне.
През 2011 г. под ръководството на бившия главен изпълнителен директор Марк Боланд Marks & Spencer се завърна във Франция с много фанфари, след като 10 години отсъства от този пазар. Тя отвори голям магазин на „Шанз-Елизе“ в Париж, което Боланд смяташе за символ на успеха в чужбина. Но в продължение на няколко години търговецът на дребно беше в отстъпление. Той затвори въпросния магазин, както и редица други в Европа, които не носеха печалба.
През последното десетилетие оперативната печалба на международното подразделение на M&S спадна от 147 млн. паунда (203 млн. долара) до малко над 110 млн. паунда, а приходите до голяма степен останаха около 1 млрд. паунда.
През май Стив Роу, главният изпълнителен директор, който ръководи усилията за преобръщане на бизнеса, заяви, че компанията е завършила първатта фаза от трансформацията на международния си бизнес, като се е насочила от директна собственост към франчайз модел и съвместни предприятия.


Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ