fallback

Китай и онлайн продажбите подкрепят бизнеса на Salvatore Ferragamo

Компанията отчете загуба за 2020 г.

22:22 | 09.03.21 г.
Автор - снимка
Създател

Италианската група за луксозни стоки Salvatore Ferragamo обяви, че Китай и онлайн търговията са повишили продажбите ѝ от началото на 2021 г. Новината беше обявена, след като компанията отчете първата си годишна оперативна загуба от листването си на борсата в Милано преди десет години, а причината за този резултат е пандемията, предава Ройтерс.

Заместник-изпълнителният председател Микеле Норса коментира пред анализатори, че очаква продажбите в Китай да продължат да растат с двуцифрен процент.

Азия е най-големият пазар на Ferragamo и носи повече от половината от приходите на групата.

Приходите от продажби на производителя на луксозни обувки и дамски чанти се сринаха с 33% през 2020 г. – едно от най-лошите представяния в една индустрия, която се сблъска със затварянето на магазините заради блокадите, както и с липсата на туристи.

Ferragamo обяви, че за първите девет седмици на 2021 г. наблюдава положителна тенденция в мрежата си за търговия на дребно и има 86% скок на дигиталните продажби. Особено силно е представянето в Китай и Южна Корея, обяви групата.

Компанията има 62 млн. евро загуба за 2020 г., спрямо 150 млн. евро печалба за 2019 г. Средната прогноза на анализаторите беше за 64 млн. евро загуба за 2020 г. според Refinitiv.

Кризата с коронавируса затрудни усилията за възстановяване на бранда от главния изпълнителен директор Микаела Льо Дивеле, чийто мандат изтича през април, а има спекулации, че може да има промени в мениджмънта.

Двама източници, запознати с въпроса, твърдят, че в това отношение ситуацията още е несигурна.

Норса посочи пред анализаторите, че не може да коментира потенциални промени в управлението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:56 | 12.09.22 г.
fallback