fallback

Мексико обвинява Zara и други марки в присвояване на култура

Властите твърдят, че брандовете са използвали местни шарки без общностите, стоящи зад тях, да спечелят от това

09:07 | 31.05.21 г.

Мексико обвини международните модни марки Zara, Anthropologie и Patowl в присвояване на култура, посочвайки, че те са използвали шарки от местни мексикански групи в своите дизайни, без това да носи никаква полза на въпросните общности, предава Ройтерс.

Министерството на културата на Мексико в петък заяви, че е изпратило писма, подписани от министъра на културата Алехандра Фраусто до трите компании, в които се иска „публично обяснение на каква основа може да се приватизира колективното имущество“.

По думите на министерството Zara, която е собственост на най-големия търговец на дрехи на дребно в света – Inditex, е използвала шарка, която е характерна за местната общност на мищеките в Сан Хуан Колорадо в южния щат Оаксака.

Anthropologie, която е собственост на URBN, е използвала дизайн, разработен от друга местна общност, а Patowl е копирала шарка, копирана от сапотеките в Сан Антонио Кантино Веласко, твърди Министерството на културата.

URBN, Inditex и Patowl не са открити веднага за коментар.

Доколко модните дизайнери се възползват от вграждането на културни дизайни, без да знаят произхода им или да компенсират справедливо общностите, е спорен въпрос през последните години.

През 2019 г. мексиканското правителство обвини модна къща Carolina Herrera за културно присвояване на местни шарки и текстил от Мексико в нейна колекция. Нито Carolina Herrera, нито компанията ѝ майка Puig са открити за коментар.

През 2019 г. творческият директор на Herrera Уес Гордън посочва в изявление, че колекцията „отдава почит на богатството на мексиканската култура“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:07 | 12.09.22 г.
fallback