fallback

Печалбата на H&M расте със завръщането на хората в магазините

Компанията очаква 6% спад на приходите за юни

12:58 | 29.06.22 г.

Hennes & Mauritz (H&M) отчете печалба за второто тримесечие, която надмина очакванията на анализаторите, но заяви, че приходите ѝ от продажби могат да спаднат с до 6% през юни, тъй като войната в Украйна и проблемите с веригите на доставка натежават на търговеца на дребно, пише Bloomberg.

Печалбата преди данъци на шведската компания е нараснала с една трета до 4,78 млрд. крони (470 млн. долара). Анализаторите прогнозираха 3,98 млрд. крони. По-рано този месец H&M отчете 12% скок на приходите от продажби в местни валути.

„Добре приетите колекции доведоха до силно развитие, с допълнително увеличение на продажбите на стоки без намаления и по-малко отстъпки“, коментира главният изпълнителен директор Хелен Хелмершон.

H&M и конкурентните търговци на дребно, продаващи във физически магазини, наблюдават възстановяване на продажбите, докато потребителите обновяват гардеробите си за работа и специални събития след две години, които прекараха предимно у дома. И все пак нарастващите цени на всичко – от енергията до транспорта и храната, натежават на бюджетите на купувачите. Все по-големите разходи също така свиват маржовете на някои търговци на дребно.

Войната в Украйна и спорадичните блокади в части на Китай, където H&M е бойкотирана заради отказа ѝ да ползва памук от региона Синдзян, също не помагат. Компанията затваря голям магазин в Шанхай, а в Русия спира продажбите си след руската инвазия в Украйна.

Очаква се нетните приходи от продажби за юни да се понижат с 6% в местни валути спрямо същия месец година по-рано. Те ще бъдат засегнати от спирането на продажбите в Русия, Беларус и Украйна, обяви H&M.

Компанията заяви, че търси начини да „да даде приоритет на инициативи, да пренасочи ресурси и да си осигури продължаваща добра рентабилност“ като директно последствие от предизвикателствата, с които се сблъсква.

Предупрежденията на анализатори, че H&M ще намали рентабилността си, допринесоха за над 30-процентния спад на цената на акциите на компанията тази година. Гигантът заяви, че има амбиции да засили пазарните си позиции, като повиши цените по-малко от конкурентите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:08 | 12.09.22 г.
fallback