fallback

Adidas предупреди за по-слаба печалба заради блокадите в Китай

Пазарът в азиатската страна остава предизвикателство за гиганта и заради потребителския бойкот

11:17 | 27.07.22 г.

Adidas отправи предупреждение за печалбата си, след като приходите ѝ от продажби бяха засегнати от блокадите и потребителския бойкот в Китай, което засенчи силната инерция, набрана на ключови западни пазари, пише Bloomberg.

Германската компания за спортни стоки заяви, че макар резултатите ѝ за второто тримесечие „да са над очакванията“, предвид силния растеж на западните пазари, въстановяването в Китай, Тайван, Макао и Хонконг е по-бавно от очакваното.

Сега приходите се очаква да нараснат със среден до висок едноцифрен процент при постоянни валути тази фискална година, спрямо по-ранната прогноза за 11 до 13 процента повишение, обяви компанията. Понижението взема предвид и потенциалното забавяне на потребителските разходи на други ключови за гиганта пазари, на които потребителите свиват покупките си заради ускоряващата се инфлация.

Новата прогноза предполага, че приходите от продажби на Adidas за второто полугодие ще нараснат с над 20% извън Китай. Това ще изисква „значителен ръст на пазарния дял“, посочват анализатори от Jefferies, начело с Джеймс Грзиник.

Стойността на акциите на Adidas спадна с повече от една трета от началото на годината. Американските депозитарни разписки на компанията загубиха 7% след отчета, който беше обявен след приключването на търговията в Европа.

Междувременно конкурентът Puma повиши прогнозата за печалбата си за тази година, позовавайки се на силния растеж в различни категории спортове като бягане, голф и баскетбол. Сега Puma очаква приходите ѝ от продажби за годината да нараснат с около 15-16%, докато по-рано смяташе, че повишението ще е с поне 10%. Цената на акциите се повиши с 4,9% преди началото на борсовия ден.

Притесненията заради Covid-19 не са изчезнали в Китай, предвид честите блокади и продължаващото масово тестване. Търговците на дребно бяха засегнати от затварянето на магазини и дори когато търговските центрове са отворени, хората се нуждаят от PCR тест, за да влязат.

Чуждестранните брандове също така не могат да разчитат на Китай като основен двигател на растежа, предвид потребителския бойкот и преференциалното отношение към местни компании, включително Anta Sports Production и Li Ning Co. Това е особено предизвикателство за Adidas, която замени ръководителя на китайските си операции през март. Тя повиши директор, който вече управляваше местен бранд в Китай.

Adidas каза, че очаква приходите от Китай, Хонконг, Макао и Тайван да спаднат с двуцифрен процент в останалата част от годината. Този спад и свързаното с това трупане на прекалено много инвентар, който трябва да бъде разчистен, означават, че оперативният марж на компанията ще бъде около 7% за 2022 г. По-ранната прогноза беше за 9,4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:13 | 14.09.22 г.
fallback