Собственици на яхти в Гърция дължат един милиард евро на държавата от неплатени данъци и такси, установили инспектиращите в страната, цитирани от атинския вестник Етнос.
Данъчните са констатирали също, че три хиляди офшорни фирми са били създадени с една единствената цел - данъчни облекчения за яхтите.
Екип на главната инспекция се е натъкнал на пълно разминаване между доходи и притежавани луксозни яхти и е изготвил списък на собствениците на морски плавателни съдове с дългове към държавата, който ще бъде предаден на съдебните власти.
В Гърция има 19 пристанища, които осигуряват повече от 6 000 места за акостиране и услуги за поддръжка на плавателните съдове, посочва сайтът за яхтинг и услуги, свързани с плаването Greece-yachtcharter.
Пристанищата са автономни и имат правото да променят таксите според собствените си правила. Собствениците на лодки са длъжни да плащат сумите, определени от всяко пристанище, в което влизат и хвърлят котва. Цената за пребиваване обикновено зависи от управата на пристанището и в нея се включват различни услуги.
Специалистите съветват собствениците на яхти да не се скъпят и да оставят яхтите и лодките си на пристан, защото там е доста по-безопасно от гледна точка на вълнения, бури и запазване целостта на плавателния съд. В цената за престой, освен входна такса за пристана, се включва и таксата за питейна вода, с която трябва да бъде снабдена яхтата, гориво, почистване и козметични ремонти, ако се налагат такива. .
Гръцката асоциация на собствениците на яхти съобщава, че яхтеният сектор е изправен не просто пред свиване, а дори пред изчезване, тъй като преживява най-лошата си година в историята, която се дължи на икономическата криза.
В интервю за ANA-MPA, президентът на Асоциацията Антонис Стелиатос обяснява, че резервациите за професионални яхти с екипаж са спаднали с повече от 80% през тази година в сравнение с 2009 г.
Броят на желаещите за плаване с кораб също е спаднал драстично през тази година, въпреки че няма конкретни цифри, тъй като не се е наложила единна система за контролиране на всички пристанища в Гърция.
Асоциацията обяви, че Гърция изпитва недостиг на марини, а съществуващата инфраструктура не е конкурентоспособна. "Страната ни има близо 5 000 острови и островчета, а крайбрежието ни се разпростира на хиляди километри. Недопустимо е Хърватска да има една десета от бреговата ивица на Гърция, а да разполага със 108 модерни яхтени пристанища. Турция също има по-добра мрежа от марини от Гърция“, посочва Стелиатос пред Greek Reporter.
Според официалните данни в Гърция освен деветнадесетте организирани яхтени пристанища има още дванадесет, които се дострояват, и са с общ капацитет 6 661 плавателни съда.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
преди 15 години Точно! Мързеливите гърци признават само входящите парични потоци, а изходящите не! То така няма как да стане! Не може всички да са им длъжни, а те на никого за нищо!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Мързел + измами = ще изчезне бранша естественоФалитите са в реда на нещата в тази ситуация, интересното е че и с недвижимите имоти - и с тези (луксозни) активи липсват сериозни пропадания в цените надолу и съответно разпродажби. Вайкат се колко са зле но не правят нищо за да се оправят - пак чакат помощи от ЕС, вълка козината си мени но нрава-не! отговор Сигнализирай за неуместен коментар