През 1935 г. полетът от Австралия до Лондон е отнемал 12 дни и половина. Отбелязвайки основен крайъгълен камък в авиация в събота, Qantas Airways ще измине това разстояние само за 17 часа.
Полетът от 14498 км от Пърт – един от най-изолираните градове в света, се превръща в първия директен между двата континента, разказва Bloomberg. Така финансовият център на Европа е на един сън разстояние от столицата на суровините в Австралия и на стотици компании в сектора, включително BHP Billiton и Rio Tinto Group, които са вписани и в Австралия, и във Великобритания.
За Qantas връзката с Пърт е сериозен тест за планираната мрежа от ултрадалечни разстояния, с която авиолинията се надява да покрие света до 2022 г. За да успее, маршрутите трябва да не се поддават на циклите от спадове и възходи при суровините, които често удрят Западна Австралия. А Qantas се нуждае и от бизнес пътници, които да са готови да платят повече за по-кратък директен полет до Лондон, вместо да спират в Азия или Близкия изток.
Главният изпълнителен директор на Qantas Алън Джойс смята, че може да изкара пари от ежедневната услуга до Лондон, премахвайки излишната тежест от Boeing Dreamliner и запълвайки го с богати пътници. Около една трета от 236-те седалки в самолета са бизнес или премиум икономическа класа. За sравнение, по-малко от една четвърт от местата в Airbus SE A380 за полета от Лондон до Сингапур са от този сегмент.
Не всички обаче са убедени в търговското бъдеще на маршрута.
Самолет от Пърт за Лондон ще трябва да привлича пътници от цяла Австралия, казва Влодимир Билоткач, старши преподавател по икономика в Newcastle University във Великобритания и автор на книгата “The Economics of Airlines”. Но полет от Сидни до Лондон през Пърт спестява малко време за трансфер в Азия или Персийския залир. А за пътниците, които се насочват от Пърт към континентална Европа, връзка през Близкия изток би била по-удобна, допълва той.
„Услугата Пърт-Лондон изглежда по-скоро като PR трик, отколкото като инструмент за изграждане на мрежа“, коментира той.
Според говорителя на Qantas в Сидни Андрю МакГинес резервациите за новия маршрут „са силни“ и корпоративните клиенти в Източна Австралия сигнализират, че биха спрели в Пърт за срещи, преди да отпътуват за Лондон. “Пазарът е много конкурентен, но полетът е уникален“, казва той.
Полетът в бизнес класа от Пърт до Лондон с Qantas в средата на юни ще струва 6614 австр. долара (5121 долара). За сравнение, маршрутът през Сингапур със Singapore Airlines ще добави 2 часа и половина към пътя, но ще струва само 4843 австр. долара, сочат данни на Webjet.
Qantas постави предизвикателство пред Boeing и Airbus да създадат самолет до 2022 г., който може да измине разстоянието от Сидни до Лондон без междинно спиране. Успехът на услугата от Пърт до Лондон ще положи основите на дори по-дълги маршрути до Европа.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos