fallback

Toshiba пуска на пазара 3D телевизори без очила

Японската компания залага изцяло на новата 3D технология, която ще предлага възможност за гледане без очила

16:11 | 21.12.10 г. 2
Автор - снимка
Създател

Японската компания Toshiba пуска на пазара в страната тази седмица първите в света 3D телевизори, за използването на които няма да са необходими специални очила, пише Wall Street Journal.

Индустриалният конгломерат ще заложи изцяло на новата технология, като планира да пусне в световен мащаб още по-голям 3D телевизор без очила с диагонал на екрана от над 40 инча (101,6 см) през 2011 г.

Ръководителят на подразделението на Toshiba за производство на телевизори Масааки Осуми съобщи, че новият модел телевизор ще бъде пуснат в продажба през следващата фискална година, която за Toshiba започва на 1 април 2011 г.

Телевизорът вероятно ще предлага възможност за гледане с или без 3D очила. Компанията ще разкрие повече подробности за новия модел по време на годишното изложение на потребителска електроника в Лас Вегас в началото на януари, допълва Осуми.

Базираната в Токио компания залага на триизмерните телевизори без очила с т. нар. автостереоскопични екрани, докато нейни конкуренти наливат значителни средства в маркетинга на 3D телевизорите, които изискват очила.

Според някои от конкурентите на Toshiba в този пазарен сегмент технологията, при която нуждата от 3D очила отпада, трябва да се развива поне още няколко години, за да може да се приложи масово при триизмерните телевизори.

Усилията на Toshiba в тази насока обаче могат да подтикнат потребителите да преминават по-бързо към модели на 3D телевизори без очила според анализатори.

Според Масааки Осуми компанията ще концентрира своите усилия за развитието на 3D технологиите без очила, защото това е начин за Toshiba и другите японски фирми да си върнат технологично предимство, което загубиха заради южнокорейските производители на телевизори и монитори Samsung и LG.

„Никой не мисли, че носим завинаги с очила за гледане на 3D телевизия,“ заяви Осуми. „3D телевизията ще трябва да носи по-малко стрес, без да се налага всеки път да се слагат очила.“

Toshiba, която е шестият по големина производител на плазмени и LCD телевизори в света, ще пусне на пазара 12-инчов телевизор без очила в Япония в средата на тази седмица, а в събота ще предложи и по-голям 20-инчов модел.

Според южнокорейската компания Samsung, която е най-големият производител на телевизори в света, 3D технологията без очила е достъпна само при телефоните и други малки мобилни устройства, тъй като технически пречки ограничават приложението й при телевизорите.

По думите на Samsung новата 3D технология няма да доминира на пазара през следващите пет до десет години, защото създаването на илюзия за дълбочина без специални очила е трудно. Еектът може да бъде създаден само от ограничен брой ъгли на видимост, а извън тези зони изображението може да бъде леко замъглено или размито.

Въпреки това Toshiba ще се придържа към новата технология и дори планира да намали разходите чрез локализиране на производството. За тази цел Toshiba планира да започне да произвежда 3D телевизори в Русия и Индия в средата на 2011 година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:34 | 08.09.22 г.
fallback