Европейският въздухоплавателен концерн EADS, част от който е и самолетостроителната компания Airbis, разработва свръхзвуков самолет, който лети над атмосферата, но стартира от обикновена писта, съобщи Ройтерс.
Концептуалният модел се представя от днес на парижкото авиошоу. С новия суперджет пътниците ще могат да стигнат от френската столица до Токио само за два часа и половина. За разлика от свръхзвуковия "Конкорд", новият суперсамолет ще предложи знаково преимущество:
"Благодарение на новите горива, като водорода например, ще намалим значително замърсяването на околната среда", твърди шефът на изследователския екип Жан Ботен. Затова и новият проект носи помпозното име ZEHST (Zero Emission High Supersonic Transport, високоскоростен транспорт с нулеви вредни емисии).
Оптично обаче новият супер самолет наистина прилича на "Конкорд"-а, който бе конструиран от предшественика на EADS - Sud Aviation и който заради високите разходи за гориво и малкия брой желаещи да го ползват, донесе загуби на своите оператори Air France и British Airways.
"Когато си над атмосферата никой не чува нищо", казва Ботен.
Максималното ускорение ще бъде 1,2 G, което означава, че пътниците няма да се нуждаят от специална подготовка и оборудване, за да понесат пътуването. Новият джет ще лети на височина 32 км и ще се задвижва с три различни вида двигатели.
Машината ще излита чрез стандартни турбовитлови двигатели, а впоследствие ракетни двигатели рязко ще я издигат над атмосферата. Въздушно-реактивните двигатели, които понастоящем се използват при ракетите, ще позиционират самолета на 32 км височина над земната повърхност, като той ще се движи със скорост четири пъти по-голяма от скоростта на звука (4 Х 1234,8 км/ч). След планирано спускане на по-ниска височина в действие отново ще влизат турбовитловите двигатели и самолетът ще се приземява.
Проектът няма да остане част от научната фантастика, твърдят от концерна. Изследванието се съфинансира от френската агенция за цивилно въздухоплаване DGAC, която е вложила 40 млн. долара. В разработките участват и японски партньори.
Според Боден EADS ще разполага с безпилотна тестова машина до 2020 г. От компанията обаче предполагат, че търговските полети със самолета-ракета ще станат реалност след още 30-40 години, предава Ройтерс.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 14 години тук още магистрала няма отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Е хората мислят за 40-50 години напред, ние мислим само какво ще ядем утре, а фирмите ни как ще си погасят заемите утре отговор Сигнализирай за неуместен коментар