IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

EADS мечтае за своя нов "Конкорд"

Концернът обещава джет, който ще лети между Париж и Токио за два часа и половина

12:25 | 20.06.11 г. 2
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Илюстрация: EADS</em></p>

Илюстрация: EADS

Европейският въздухоплавателен концерн EADS, част от който е и самолетостроителната компания Airbis, разработва свръхзвуков самолет, който лети над атмосферата, но стартира от обикновена писта, съобщи Ройтерс.

Концептуалният модел се представя от днес на парижкото авиошоу. С новия суперджет пътниците ще могат да стигнат от френската столица до Токио само за два часа и половина. За разлика от свръхзвуковия "Конкорд", новият суперсамолет ще предложи знаково преимущество:

"Благодарение на новите горива, като водорода например, ще намалим значително замърсяването на околната среда", твърди шефът на изследователския екип Жан Ботен. Затова и новият проект носи помпозното име ZEHST (Zero Emission High Supersonic Transport, високоскоростен транспорт с нулеви вредни емисии).

Оптично обаче новият супер самолет наистина прилича на "Конкорд"-а, който бе конструиран от предшественика на EADS - Sud Aviation и който заради високите разходи за гориво и малкия брой желаещи да го ползват, донесе загуби на своите оператори Air France и British Airways. 

"Когато си над атмосферата никой не чува нищо", казва Ботен.

Максималното ускорение ще бъде 1,2 G, което означава, че пътниците няма да се нуждаят от специална подготовка и оборудване, за да понесат пътуването. Новият джет ще лети на височина 32 км и ще се задвижва с три различни вида двигатели.

Машината ще излита чрез стандартни турбовитлови двигатели, а впоследствие ракетни двигатели рязко ще я издигат над атмосферата. Въздушно-реактивните двигатели, които понастоящем се използват при ракетите, ще позиционират самолета на 32 км височина над земната повърхност, като той ще се движи със скорост четири пъти по-голяма от скоростта на звука (4 Х 1234,8 км/ч). След планирано спускане на по-ниска височина в действие отново ще влизат турбовитловите двигатели и самолетът ще се приземява.

Проектът няма да остане част от научната фантастика, твърдят от концерна. Изследванието се съфинансира от френската агенция за цивилно въздухоплаване DGAC, която е вложила 40 млн. долара. В разработките участват и японски партньори.

Според Боден EADS ще разполага с безпилотна тестова машина до 2020 г. От компанията обаче предполагат, че търговските полети със самолета-ракета ще станат реалност след още 30-40 години, предава Ройтерс. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:46 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
stone kold
преди 12 години
тук още магистрала няма
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
Боян
преди 12 години
Е хората мислят за 40-50 години напред, ние мислим само какво ще ядем утре, а фирмите ни как ще си погасят заемите утре
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още