fallback

Swatch разработва своя операционна система

Тя трябва да реши два основни проблема на сегашните „умни часовници“ - консумацията на енергия и защитата на неприкосновеността на личния живот

10:57 | 20.03.17 г.
Автор - снимка
Създател

Швейцарският производител на часовници Swatch Group, към който спадат освен марката Swatch също и брандове като Omega, Tissot, Longines и Rado, обяви, че разработва собствена операционна система за умни часовници. С нея компанията възнамерява да конкурира други операционни системи, като Android Wear на Google, Tizen на Samsung и WatchOS на Applе.

Според главния изпълнителен директор Ник Хайек новата операционна система трябва да реши два главни проблема на сегашните „умни часовници“ -  консумацията на енергия и защитата на неприкосновеността на личния живот.

В интервю за Ройтерс Хайек казва, че Swatch не планира да превърне своята операционна система в индустриален стандарт. По думите му е опасно, ако всеки е зависим от само една или две доминиращи операционни системи. 

„Но ние в Швейцария имаме сериозен опит с това да разработваме неща, които са по-малки, имат нужда от по-малко енергия, независими са и са ефикасни по отношение на разходите, като могат да се вграждат в малки обекти“, поясни мениджърът. Swatch е получила много запитвания от малки американски стартъпи, които търсят гъвкави системи с отворен код. Swatch планира да обслужва тези клиенти и да вгради системата и в собствените си часовници. Според материала на Ройтерс още през миналия месец Swatch Group е обявила, че заедно с Швейцарския институт по електроника и микротехника (CSEM) ще разработи до 2018 г. екосистема за свързани в интернет устройства. Системата щяла да предостави абсолютна защита на данните, да използва изключително малко енергия и да не се нуждае от редовни обновявания.  Бен Ууд, анализатор в CCS Insight, казва, че операционната система на Swatch се нуждае от бързо и широко разпространение, за да стане привлекателна за известните разработчици. Създаването на друга операционна система за часовници бе определено в интервю за Ройтерс от друг анализатор - Франциско Джеронимо, като „огромна задача". Swatch все още обаче можел да се възползва от факта, че потребителите на все още „младия пазар на умни часовници“ не са „затънали в конкретен потребителски интерфейс“. Досега Swatch Group предлага умни часовници с марките си Tissot и Swatch. Според Bloomberg първите часовници с новата операционна система ще се появят в края на 2018 г. и ще са под марката Tissot. Макар че Apple Watch не успя да отчете същите успехи, на които се радваха iPhone и iPad, все пак Apple успя да си осигури над 50% от пазарния дял благодарение на първите си интелигентни джаджи за китките. Според Canalys по отношение на приходите компанията от Купертино държи дори 80 на сто от пазара. Тъй като Apple не предоставя своята WatchOS на други производители, а Tizen засега се вгражда само на часовници на Samsung, единствената друга отворена алтернатива за конкурентни екосистеми е Android Wear.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:41 | 13.09.22 г.
fallback