Швейцарско-шведски стартъп иска да внесе мощта на анализа на големи масиви данни и социални медии в музикалния бизнес, предлагайки на музикантите мигновен поглед върху това къде и как се слушат песните им, за да маркетират по-добре музиката си сред феновете, разказва Bloomberg.
Utopia Music Group се рекламира като нов вид звукозаписна компания от основателя ѝ – Матиас Хайлмстед. Подобно на класическите лейбъли Utopia Music ще продуцира и резервира изпълнения на живо и ще управлява логистичните въпроси на музикантите, като полети, таксита и хотелски стаи.
Компанията обаче твърди, че предлага нещо повече – софтуер с изкуствен интелект, който анализира данните, събрани от сайтове като Facebook, Twitter и Instagram. Заедно с информация от YouTube, радио плейлисти и услуги за музикална услуга, той представя анализи, които посочват къде, например, е най-бързо растящата публика на музикантите. Тази информация може да се ползва, за да се увеличи печалбата чрез по-добри решения за маркетингови кампании, концерти на живо и промоции.
„Днес музикалният свят е толкова дигитален, че може в крайна сметка да видиш резултата от маркетинговите си усилия секунди по-късно“, казва Хайлмстед в телефонно интервю преди Winter Music Conference в Маями тази седмица.
За разлика от сделките на традиционните лейбъли, Utopia Music ще сключва безсрочни договори с музикантите, което ще им позволява да си тръгнат по всяко време, казва Хайлмстед. Програмистът и сериен предприемач, основател на облачно-базираната телевизионна услуга Magine и съосновател на компанията за видеа по заявка Voddler, е убеден, че музикантите ще остават, когато видят ползите от вградена с изкуствен интелект маркетингова стратегия, която улавя глобалните данни за навиците на слушане на музика и новопоявяващите се тенденции, казва той.
„Ние сме смесица от звукозаписна компания, издател и мениджърска компания, която работи с музикантите, за да свие веригата с добавена стойност и използва технологии, за да може прозрачно да разширява обхвата им“, казва Хайлмстед. „Звукозаписните компании днес не използват много от модерните маркетингови технологии“, като те използват по-скоро техники тип проба-грешка.
Компанията, която в момента се финансира от шведи и от малък брой инвеститори, планира да привлече „по-голяма“ сума в края на третото тримесечие, за да инвестира в мениджърски компании и музиканти и да се възползва от съществуващите потоци на приходи, казва Хайлмстед.
Тези дни музикантите печелят повече от турнета, отколкото от разпространение на музиката си, а индустрията е много старомодна, като резервациите за концерт все още са базирани на лични контакти, казва той. Utopia Music може да види, че някой музикант трябва да изнесе концерт утре в Ню Йорк, например, защото базата му от фенове там се увеличава.
„Това може да промени цялата индустрия на турнета, защото музикантът винаги ще знае къде той е най-горещият, увеличавайки значително печалбата си“, казва Хайлмстед.
Utopia Music е базирана в Цуг, Швейцария, за да се възползва от най-добрите международни корпоративни закони за разширяване на приходите на музикантите, казва Хайлмстед. Основният оперативен офис на Utopia обаче е в Барселона, където местните закони за по-благосклонни към стартъпите, а има и други офиси в Лос Анджелис и Ню Йорк.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?