fallback

Луксозните марки протягат ръка към изкуствения интелект

По-тежките пазарни условия карат големите брандове да търсят по-успешни начини да достигат до своите клиенти

11:22 | 18.11.17 г.

Използвайки прогреса, създаден от Amazon, Google и други технологични компании, редица марки за часовници и бижута се насочват към изкуствения интелект, за да печелят клиенти и да отговарят на техните въпроси без да се нуждаят от човешка помощ. Тези чатботове могат да помогнат на брандовете да събират данни за клиентите без да попадат под нови европейски закон, пише Financial Times.

През март тази година на изложението за часовници Baselworld de Grisogono пусна продукт, който работи с чатбот, помагащ на потребителите да изберат модел от нейната колекция Crazymals, включваща медальони и пръстени. В рамките на разговора чатботът разказва за себе си. “Аз съм Вирджиния, първият бот в света, роден и отгледан в горещините на Палм Спрингс”. Чатботът отправя комплименти, задава въпроси за вкуса на потребителя, а след това предлага бижута, които той може да купи.

Първото усилия на De Grisogono в тази посока е направено през миналата зима, но няма толкова търговска цел. Става дума за нещо средно между чатбот и иконом, който препоръчва места, които да посетите в швейцарския ски курорт Сейнт Мориц.

И двата чатбота са създадени от базираната в Париж Southpigalle - агенция за водещ разговори софтуер. Сред клиентите на компаията се нареждат марката часовници Omega, парфюмеристът Serge Lutens и луксозният конгломерат LVMH.

Предизвикателствата, които носи икономическата среда за луксозните марки, както и увеличаващата се конкуренция за привличане на потребителите, накара фирмите да се насочат към иновации, включително към чатботове, за да ангажират по-силно клиентит си, твърди съоснователят на Southpigalle Оливие де Койнте.

Използането на изкуствения интелект е мотивирано и от напредъка в технологиите. Платформите за изкуствен интелект като Alexa на Amazon и Google Assistant, които позволяват интеракции с машините, навлизат все повече в потребителските устройства - от колонките до “свързаните” коли, които дигитално отговарят на исканията на хората. Подобни машини помагат за нормализирането на базираните на изкуствен интелект интеракции, или поне ги правят познати.

Компаниите са вдъхновени за внедряването на технологии с изкуствен интелект от факта, че потребителите се свързват със своите семейства и приятели посредством чат приложения като Facebook Messenger, WeChat, Telegram и Line.

Според проучване, поръчано от Facebook през миналата година, повече от половината от респондентите твърдят, че или пишат в чат, или звънят при нужда да се свържат с дадена компания. Проучването сочи още, че над 1 млрд. съобщения са разменяни между компании и организации всеки месец, като в най-голяма степен това важи при компаниите за търговия на дребно.

Марката часовници Audemars Piguet пусна чатбот миналата година. Той позволява на потребителите да питат за рабтното време, за различни магазини от веригата и да получават съвети и информация за продукти.

Jaeger-LeCoultre също стартира чатбот миналата година, който е базиран на Facebook. След като чатботът е пуснат сред малка аудитория. В този случай изкуственият интелект не само подобрява ангажираността на потребителите, но служи и като силен вътрешен инструмент за брандовете. Тъй като информацията се предоставя на клиента чрез директен разговор с марката, данните, които се събират, са много по-дробни, отколкото тези събирани с бисквитки например.

Когато се комбинират с други данни, като профили в социалните мрежи и демографски данни, се създава още по-голям шанс за по-добро търговско общуване. По този начин марките могат да говорят с клиентите, за да разбират по-добре тенденциите, емоциите на хората, благодарение на което да коригират стратегиите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:33 | 10.09.22 г.
fallback