Да успееш да привлечеш вниманието на европейския пазар на автомобили, който е пренаситен с примамливи предложения, оферти, отстъпки и търговски намаления, напоследък не е лесно.
От General Motors, въпреки позитивните отзиви и подобряване на рейтинга на качеството на колите, в това число и на новия им модел Opel Vauxhall Astra, претърпяха спад в продажбите с 5% и загуба на пазарен дял за първата половина на годината в сравнение с 2009.
След този спад обаче от компанията явно доста са се амбицирали да си извоюват отново позициите на пазара и определено привлякоха вниманието на търговци и клиенти. В изявление пред медиите в началото на август стана ясно, че компанията се превръща в първият производител на автомобили, който ще дава „доживотна гаранция“ на колите си.
Макар и необвързана с период, гаранцията за качество все пак се оказа, че няма да е съвсем вечна. Тя ще обхваща пробег до 160 хиляди километра, след което ще спира да важи. Това обясни ръководителят на компанията Ник Райли, цитиран от вестник Wall Street Journal Europe.
"Нашите потребители само ще спечелят от подобряването на репутацията, на облика на нашата компания", отбеляза Райли.
Гаранцията обхваща основни части на автомобилите - двигател, скоростна кутия, електроника и кормилно управление. Изключение са частите, които са постоянно изложени на механично въздействие, като маслени филтри и колани.
В САЩ миналата година от Hyundai спечелиха много клиенти с предложението си за схема на плащане, която позволява на клиентите да върнат колите си, без да дължат наказателни вноски, ако загубят работата си или докажат несъстоятелност, която е настъпила поне година след покупката на возилото.
И докато допреди кризата производителите в бранша масово предлагаха тригодишни гаранции за автомобилите си, който период се счита за нормален за този тип стоки, все повече автомобилостроители започнаха да увеличават гаранционния период на пет години. Този януари южнокорейската компания Kia стана първият представител на бранша, който предлага седемгодишен безплатен сервиз за автомобилите си от датата на тяхното закупуване.
По данни на GM средно шофьорите във Великобритания изминават по близо 20 хиляди километра на година, а 95% от онези, които си купуват чисто нова кола, никога не изминават с автомобила си повече от 160 хиляди километра.
Според анализатори на пазара на автомобили „доживотната гаранция“ на компанията ще позволи на GM да се сдобие с преднина пред останалите производители като Kia, но ще изиграе лоша шега в бъдеще. „Този ход ще направи доставките на използвани модели на Opel оскъдни, но може би именно това са целели“, казва Оливър Кертец, пазарен анализатор във франкфуртската компания HIS Automotive.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?