Американският производител на автомобили Ford ще построи нов завод в Китай за 760 млн. долара (580 млн. евро). Както обяви в четвъртък в Пекин компанията, с новия завод в Хангжу капацитетът за производство на леки автомобили в Китай ще бъде удвоен до 1,2 милиона коли годишно.
Заводът ще бъде открит през 2015 г. и ще е третата фабрика на щатския производител в Китай след заводите в Чунцин и Нанкин. В азиатската страна щатският коцерн поддържа съвместно предприятие с Changan Ford Mazda Automobile (CFMA).
„Това разширяване ще ни помогне до средата на десетилетието да отчетем ръст от 50% в глобалните продажби - до около осем милиона автомобила годишно", каза Джо Хинрикс, президент на Ford за Азия и Африка. Той очаква, че в Китай през 2020 г. ще бъдат продадени около 30 млн. превозни средства.
„Китайският автомобилен пазар остава един от най-вълнуващите в света", каза Дейв Шох, председател на Ford China преди откриването на изложението Auto Chinа в понеделник.
Според информация на dpa и германският концерн Volkswagen планира нов завод за автомобили в Урумчи (северозападната част на Китай). Споразумението за инвестицията ще бъде подписано в понеделник при посещението на китайския премиер Уън Дзябао в Германия по покана на канцлера Ангела Меркел.
По-рано днес стана ясно, че General Motors (GM) планира да възвърне влиянието си в съвместното предприятие с китайския производител Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC).
По време на кризисната 2009-а година, няколко месеца преди подаването на иск за защита от фалит, закъсалият автоконцерн отстъпи мажоритарния дял в компанията на SAIC. Сега двамата партньори обмислят съвместно да се разширят извън Китай, пише Wall Street Journal. Компаниите са се споразумели за преструктуриране, така че GM да има равноправно участие, заяви главният изпълнителен директор на GM Дан Акерсън.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация