Малък проблясък на европейския пазар на автомобили. През юни в ЕС са били продадени само с 2,8 на сто по-малко нови автомобили спрямо същия период на миналата година, като в цифрово изражение това прави 1,2 млн. коли, предава Ройтерс.
За първата половина на годината са продадени с 6,8% по-малко нови автомобили от същия период на 2011 г., показват разпространените днес данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA).
Така спадът през юни представлява най-ниското намаление за последните осем месеца, пише в отчета на ACEA. За последната една година ръст в продажбите е имало само през два от месеците - август и септември 2011 г. През юни за последно повече сделки на годишна база е имало през 2009 г.
Сред големите губещи е базираният в Рюселхайм концерн Opel, който днес трябва да обяви кой ще наследи уволнения миналата седмица изпълнителен директор Карл-Фридрих Щраке. През първото полугодие продажбите на марката са се свили в ЕС с 15% до 457 630 автомобила, като пазарният дял намалява от 7,6% до 6,9%.
PSA Peugeot Citroen също усеща доста болезнено кризата. Новите продажби на французите, които през миналата седмица обявиха закриването на 8000 работни места, са се свили за първите шест месеца с 13,9% до 808 660 автомобила.
На другия полюс са корейските компании. Hyundai отчита нарастване от 11,6 на сто до 222 573 автомобила, а при KIA ръстът е от 24,7 на сто до 168 938 автомобила.
От големите пазари, както през юни, така и за полугодието, повече сделки има само в Германия (+2,9% и +0,7%, съответно) и Великобритания (+3,5% и +2,7%). На другия полюс е Южна Европа. В Италия има спад от 24,4% за юни и 19,7% за полугодието, а в Испания намалението е от 12,1% и 8,2%. Във Франция през юни спадът е незначителен – 0,6%, но за полугодието сделките са били с 14,4 на сто по-малко.
В България дилърите на нови коли отчитат ръст и за двата отчетни периода. През юни продажбите са нараснали на годишна база със 17,1% до 2335 коли, а за полугодието - със 6,6 на сто (9770 срещу 9166). Тези данни обаче се формират на база подадените от дистрибуторите на съответните марки в България данни и не ясно доколко са коректни по отношение на изтъргуваните в страната и за чужбина автомобили.
Именно злоупотребите при данните от т.нар. "реекспорт" – коли, продадени в България, но изнесени в други страни от ЕС, станаха причина българската браншова организация ААП да прекрати през октомври миналата година подаването на обобщени данни за пазара.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима