Акциите на южнокорейските производители на автомобили Hyundai и Kia паднаха с по около 7% в понеделник на азиатските пазари. Причината са опасения на инвеститорите за това как компаниите ще се справят с последиците от скандала, който се разрази заради разликата между официалните и реалните данни за разход на гориво, предаде Bloomberg.
Компаниите обявиха, че ще изплатят обезщетения на своите клиенти заради подвеждаща информация за нереално ниския разход на гориво за някои от марките. В опит да потушат скандала, който петни репутацията им, двете компании ще бъдат принудени да направят извънредни високи разходи през следващите месеци.
Само Hyundai днес загуби цели 3,1 млрд долара от пазарната си стойност за няколко часа.
Разликата в разхода бе обяснена от шефа на американското представителство на Hyundai Джон Крафчик като „грешка в метода на изчисления”. Според него изискванията на американската агенция за защита на околната среда (EPA) за измерване са едни, докато тези, с които е разполагала компанията му, са съвсем различни. Крафчик поднесе своите извинения и обеща това да не се повтаря. Вицепрезидентът на Kia Motors America Майкъл Спраг също се извини за случилото се.
Трябва да се отбележи, че Hyundai позиционира 4 свои модела като лидери по нисък разход на гориво в своите класове, като от компанията твърдят, че те харчат по 5.9 л/100 км. Изследването на EPA обаче показва, че 3 от тези 4 модела - Accent, Veloster и Elantra, харчат 6.2-6.4 л/100 км. Според анализатори засегнати са поне 900 хил. автомобила.
Очаква се дилърите на двете корейски марки да привикат клиентите си и да изчислят колко повече от посоченото са изхарчили техните автомобили. Разликата ще бъде доплатена, като освен това купувачите ще получат още 15% от получената сума.
Още новини за пазара на автомобили четете в Automedia.bg


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 13 години Това е нормално, като са видяли какви глупости пише Тойота и те са се изкушили, при някои монели на Тойота разликите достигат няколко литра на 100 км, много нагло лъжат а официалните дилъри само вдигат ръце и призовават за търпение, трябвало да се изминат първите 20 000км и тогава нещата щели да си паснат с данните от книжките, пълни глупости. Въобще не се прецаквайте да си купувате японски и корейски дизели, много са далече от новите технологии за дизели. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години разходът е коректен но ве4е разтоянието не е 100км а ми в слу4ая за 90 км..хахах отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Хе,че само Хюндай ли...?!?Обществена тайна е,чевсички автомобилопроизводители правят тестовете си при "идеални" условия и разхода,който постигат е навъзможно да бъде постигнат след това в реални условия на пътя... отговор Сигнализирай за неуместен коментар