fallback

Объркващата и ефективна рекламна кампания на Patagonia

Кампанията "купувайте по-малко" има точно обратния ефект, показва опитът на производителя на спортни облекла

10:09 | 27.11.13 г. 1
Автор - снимка
Редактор

Забравете телевизорите с плосък екран или пък другите горещи оферти за коледни подаръци. Може би най-популярният подарък тази Коледа ще е комплект за шиене за 29 долара, пише BusinessWeek. Поне на това се надява маркетинговият екип на Patagonia.

Производителят на спортни и туристически обувки и облекла продължава непрекъснатата си кампания, целяща да убеди настоящите и бъдещи си клиенти да купуват по-малко. Освен комплекта за шиене, Patagonia е създала и документален филм с участието на дрипави фенове, които носят дрехите на фирмата, докато те започнат да се разпадат по шефовете, след което ги лепят с тиксо и продължават да ги носят. 28-минутният филм, озаглавен "Worn Wear" (Носени дрехи), ще бъде прожектиран в 15 магазина на Patagonia. Макар че кампанията е свежа и благородна на фона на маниакалното пазаруване по празниците, тя е без съмнение и доста объркваща. Хората, които влязат в магазините на компанията, за да си купят якета или пък ботуши по празниците, може да се почувстват по-скоро виновни, отколкото радостни от показаното във филма. Опитът обаче показва, че кампанията "купувайте по-малко" има точно обратния ефект. Около Деня на благодарността през 2011 г. Patagonia започна екологична инициатива с реклама на цяла страница в New York Times, която гласеше "Не купувайте това яке". Годишните продажби през следващите две години нараснаха с близо 40%. На този фон не е изненадващо, че посланието на Patagonia и на тазгодишния Ден на благодарността не бе променено: Каквото и да правите тази седмица, не си пожелавайте чисто ново яке. Не влизайте в магазините, за да гледате новия филм. И не купувайте наистина готините дрехи, които носят готините дрипави хора във филма ни“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:38 | 14.09.22 г.
fallback