Гигантите в производството на спортно облекло вече са си осигурили сделки за дизайна и доставката на екипите на всеки от отборите, които ще участват на Световното първенство по футбол в Бразилия, пише Businessweek.
Световната купа, също като Олимпийските игри, е рядко състезание, което не е в ръцете на една единствена спортна компания. Тя предоставя възможност да се разбере кой от корпоративните маркетинг екипи най-ефективно е оползотворил сумите, инвестирани в спонсорство.
Adidas, която е официалният спонсор на предстоящото Световно първенство, ще облича настоящите световни шампиони от Испания, отбора на най-добрия футболист в света Лео Меси – Аржентина, както и родния ѝ германския отбор. Nike пък ще покрепя 10 отбора, включително домакините от Бразилия, САЩ и Англия. Puma е разпределила спонсорството си между осем не толкова силни държави.
Според залозите до момента Nike има в редиците си отбора, който се смята за най-сериозен кандидат за купата (Бразилия), докато Adidas разполага със следващите пет фаворита в списъка. Puma е на осмо и девето място с Уругвай и Италия (шансовете за световна титла на един от двата отбора се оценяват с по 5%).
Победата все пак не е всичко. Швейцария, например, няма кой знае какви шансове да отнесе купата у дома, но е доста добро място за продажба на маратонки. Ако претендените за титлата бъдат класирани по БВП, предимството е за Nike - основно благодарение на отбора на САЩ.
И парите не са всичко. Много не толкова заможни деца в кварталите на Рио ще събират пари, за да си купят официалната фланелка на Бразилия. Ентусиазмът в Кот Д‘Ивоар и Алжир е също толкова голям.
Adidas изпъква на този фронт: компанията залага по-скоро на мащаба, отколкото на богатството на държавите. Подкрепяйки отбори като Япония, Нигерия и Русия фирмата е заложила на потенциалните фенове повече от всеки друг от конкурентите си.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил