Когато китайският конгломерат Weichai Group пое контрола над италианския производител на луксозни яхти Ferretti през 2012 г., сделката изглеждаше като нещо изключително изгодно. Затъналата в дългове Feretti, известна със своите елегантни моторници Riva, предпочитани от филмови звезди като София Лорен, беше топ производител на големи моторни яхти. Weichai видя в нея възможност да предложи луксозен отдих на нарастващите редици на китайските милиардери по света, пише Red Luxury.
3 години по-късно богатите китайци все още не са прегърнали напълно идеята да карат скъпите продукти на Ferretti, която вече е номер три в класацията на най-големите създатели на яхти в света според проучване на Boat International. И все още продължава да е на загуба.
“Пазарът не е толкова голям и не се развива толкова бързо”, коментира Фабиомасимо Дисколи, базиран в Хонконг мениджър продажби на Ferretti. По думите му компанията се опитва да адаптира своите лодки към различните вкусове на китайците, особено на тези от континентален Китай.
“Те не спят на борда, а просто използват лодките за развлекателни цели", твърди Дисколи. "Те водят клиентите си... пеят караоке... и пушат цигари".
Главният изпълнителен директор на Ferretti Алберто Галаси, назначен от Weichai през май миналата година, за да се опита да съживи италианската група, очаква компанията да се върне към нетната печалба през 2017 г. Китайската компания първоначално очакваше това да се случи в рамките на две години.
Но броят на продадените луксозни яхти е малък. Само около 0,3% от китайците с финансови активи над 1 млн. долара, притежават яхта, сочи проучване на Италианската търговска комисия.
Проблемът отчасти е свързан с културата. За богатите собственици на лодки в Европа лъскавите моторни яхти апелират за снимки от мързеливи семейни почивки в Средиземноморието.
Китайците са склонни да избягват слънцето, а китайската брегова линия не е толкова привлекателна като тази в Европа или Тайланд. Затова яхтите са разглеждани повече като бизнес актив, отколкото от семейна придобивка.
За да отговори на този проблем Ferretti предвижда създаването на нов завод в азиатската страна, където ще разработи нов модел за местния пазар. Това ще се случи до 2018 г.
И все пак компанията е намалила очакванията си за Азиатско-тихоокеанския регион до само около 15% от глобалните продажби - половината от това, което първоначално прогнозира.
Ferretti отказва да разкрие данни за продажбите си в Китай.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години Не че не пръгръщат - прегръщат !Но кой ще им даде на тия таливани да притежават яхти ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар