Водката вече не е на мода в САЩ. Идва ред на бърбъна. Това прави производителя на водка Absolut - Pernod Ricard, по-слабо представящ се на най-важния пазар на алкохолни напитки в света, пише Wall Street Journal.
Засега тази промяна не срива печалбата на компанията. Pernod, която притежава множество марки, сред които ирландското уиски Jameson и коняка Martell Marque, все още се очаква да отчете ръст на продажбите и печалбата, когато обяви новите си финансови резултати в четвъртък.
Подкрепяна от ръста в Европа, стабилизирането на продажбите на коняк в Китай и по-високите продажби на местно дистилирано уиски в Индия, компанията се очаква да обяви 7,9% ръст на продажбите до 8,57 млрд. евро. Очаква се 30% на нетната печалба до 1,32 млрд. евро, сочи проучване на FactSet сред 29 анализатори.
Приходите и печалбата са подкрепени и от ниското евро, което прави продажбите в по-силни валути по-високи, когато бъдат обърнати във валутата, в която оперира компанията.
Но в САЩ органичните продажби на Pernod се забавят в момент, в който страната представлява най-голяма възможност за индустрията, докато развиващите се пазари започват да избягват скъпите напитки.
През последните години Pernod разчиташе на страни като Бразилия и Китай, за да увеличи продажбите си, докато нарастващата средна класа в бързо развиващите се страни се насочи към вносните алкохолни напитки. Въпреки това застоят на икономиките в Южна Америка доведе до спад интереса към скъпия алкохол. В Китай антикорупционната кампания нанесе удар върху продажбите на коняк и то особено тежък.
Същевременно в САЩ процъфтява културата на коктейлите, а младежите подновяват интереса си към американския бърбън. Жертва на цялата тази промяна във вкусовете се оказа категорията, в която доминира Pernod - водката вече не е на мода.
В световен мащаб консумацията на водка намаля с почти 2% между 2010 и 2014 г. според IWSR. Същевременно консумацията на уиски се увеличи с почти 17% през същия период.
На най-важния пазар - САЩ, обемите водка през миналата година намаляха с 0,3%, докато продажбите на уиски нараснаха с 2,7%.


Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
преди 10 години Водката пропада, уискито малко надига глава, с процент два, НОарната РАКИЯТА Е НАЙ-ПЕКАНА от всички питиета! Наздраве! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар