fallback

Каспър Рорстед - голямата загуба за Henkel и удар в десетката за Adidas

Преместването на Рорстед от едната компания в другата притеснява част от инвеститорите

13:43 | 19.01.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Целият шум около следващия ход на Каспър Рорстед и смяната на работното му място - преминаването му от Henkel AG & Co към Adidas притеснява инвеститорите, пише Bloomberg.

Той се прехвърли от един пост на главен изпълнителен директор към друг. Загубата на Henkel е печалба за Adidas, което пролича от скока в цената на акциите на компанията за спортни стоки с 12% в понеделник. Това до голяма степен се дължи на факта, че инвеститорите смятат, че Рорстед ще донесе част от магията в Adidas, която използва преди време, за да насърчи продажбите и да тласне нагоре маржа на печалбата на Henkel - 140-годишна компания, която е два пъти по-голяма от новата на Рорстед по отношение на пазарната стойност. Междувременно книжата на Henkel се потопиха с 4,1% - едно лошо посрещане за главния изпълнителен директор Ханс Ван Билен.

Рорстед има култов статус, което предполага, че някои инвеститори не са инвестирали толкова в Henkel, колкото в него, посочва анализаторът на Exane BNP Paribas Джеф Стент.

Рорстед е известен като човек, който е предпазлив по отношение на сделките, знае как да изгради един бранд и има желание да намалява разходите, за да противодейства на насрещните ветрове, като валутните колебания.

Неговият ход - навлизането в Северна Америка с брандове като Persil и шампоаните Schwarzhkopf, беше ключова част от стратегията на Henkel да се справи с част от най-големите си конкуренти на пазара на потребителски стоки.

Цената на акциите на Henkel скочи тройно по време на неговото управление, като само една компания в германския бенчмарк DAX успя да постигне по-добри резултати през този период.

Сега основното предизвикателство пред Рорстед ще бъде да намали преднината с лидера в индустрията Nike, както по отношение на пазарния дял, така и по отношение на рентабилността, докато отблъсква нови конкуренти като Under Armour.

Adidas притежава само 4,5% от американския пазар на обувки до ноември 2014 г. Делът ѝ е спаднал с 5,2% спрямо година по-рано според NPD Group. От своя страна Nike разшири своя през този период до 58,6%.

За инвеститорите в Henkel притеснението е свързано отчасти с мнението, че заминаването на Рорстед ще намали вероятността Henkel да направи голямо придобиване в близко бъдеще.

Върху бъдещето на Henkel тегне и още един въпрос - фактът, че нейният мениджърски екип е като новия главен изпълнителен директор, съставен от ветерани от компанията, които нямат външен опит. Това е типично за компаниите от DAX, чиито директори са задържани вътре в тях.

Новият изпълнителен директор на Henkel Ван Билен, който е част от компанията още от 1984 г., ще очертае новата стратегия на фирмата до края на годината, но анализаторите не очакват нещо голямо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:57 | 12.09.22 г.
fallback