fallback

Starbucks вкарва Американо в родината на еспресото

Американската верига ще открие първия си обект в Италия до година

22:15 | 29.02.16 г. 2
Автор - снимка
Създател

В началото на осемдесетте години на миналия век Хауард Шулц пристига в Милано и Верона. Културата на малките кафенета, в които хората си говорят в продължение на часове на по чаша кафе или капучино, вдъхновява тогавашния директор по маркетинг на една малка кафе верига в САЩ да принесе концепцията в Америка.

Почти 30 години по-късно Starbucks възнамерява да се върне в страната, която някога вдъхнови Шулц. Американската верига кафенета ще открие първото си кафене в Италия - страната, от която тя зае своя бизнес модел преди над три десетилетие, съобщи самият Хауард Шулц, цитиран от DPA.

Първото италианско заведение на веригата ще бъде открито в Милано в края на 2016 или началото на 2017 година след франчайз сделка с италианския предприемач Антонио Перкаси, който е собственик на компанията за недвижими имоти Percassi. Tя има опит в налагането в страната на редица чуждестранни марки като Nike, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger и Zara, като може да се похвали и с 30-годишно сътрудничество с Benetton. 

Фактът, че американската компания влиза в Италия с такова сериоозно забавяне спрямо останалите европейски пазари, подчертава трудната конкуренция, която Starbucks очаква в родината на еспресото, отбелязва Financial Times. Типичен пример за това е веригата McCafe на McDonald’s, която не успя да завоюва значим пазарен дял след стъпването си в страната. Отличителната кафе култура в Италия е базирана на независими кафенета и барове, които според данните на Euromonitor отговарят за 90% от пазара. 

Starbucks започва бизнеса си като компания за печене на кафеени зърна в Сиатъл през 1971 година. Хауард Шулц я придобива през 1987 година с други инвеститори. Той разказва, че е бил пленен от уменията на италианците и вдъхновен за веригата си кафенета след пътуване в страната през 1987 година, отбелязва AFP.

„Готови сме да инвестираме милиони долари в страната. Искаме да създадем работни места, съобщи пред аудитория в Милано Шулц“, цитиран от Corriere Della Serra. Той отбеляза, че компанията му е наясно с предизвикателството да задоволи взискателните местни вкусове. Италианците предпочитат силно кафе в малки чаши, а не по-големите и по-слаби напитки, популярни в САЩ, отбелязва DPA.

Starbucks не е първата американска верига, която се опитва да въведе американската интерпретация на класическия италиански вкус на този пазар. През миналия октомври пицариите Domino’s Pizza също обявиха намерението си да отворят обекти в европейската страна. Подобно на Starbucks Domino’s Pizza също подчертава, че предлаганите в страната пици ще са съобразени с италианските особености и ще използват местни съставки. Италия е един от най-големите потребители на кафе в Европейския съюз и един от най-големите вносители на кафени зърна в световен мащаб. Starbucks oт своя страна има 21 хил. обекта по цял свят и планира да отвори още 1800 в глобален аспект през тази година. В останалата част на Европа, Близкия Изток и Африка американският концерн е представен отдавна. На континента веригата има 2400 обекта - малко над 10% от всички филиали. В България Starbucks има шест обекта.  

Американската компания обаче е претърпявала и неуспехи при разрастването си. През 2008 г. Starbucks затвори почти всички свои магазини в Австралия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:08 | 12.09.22 г.
fallback