fallback

Как Южна Корея започна да диктува тенденциите в световната поп култура?

Правителството и местните компании залагат на подходящи стратегии, популяризирайки местните си звезди и продукти

11:40 | 18.06.16 г.

Как една страна със сравнително малко население успя да стане толкова популярен културен гигант, който влияе на световни тенденции – от прическите до пърженото пиле? Експерти от Euromonitor са проучили влиянието на Южна Корея върху потребителските стоки, разкривайки стратегиите, които са превърнали азиатската страна в пример за останалите и са насърчили продажбите на потребителските ѝ продукти, пише CNBC.

Продуктовото позициониране в популярните корейски сериали помогна за увеличаването на продажбите на всичко – от храна до разкрасителни продукти.

"Най-уникалната и интересна стратегия на южнокорейски производители и правителството е южнокорейската поп култура, от хитове като “Gangnam Style” до най-новите сериали като „Descendents of the Sun”, писа базираният в Сингапур мениджър проучвания на Euromonitor International Варанкана Ануонг.

"Корейският поп увеличи популярността на нашите продукти и начина на живот сред публики по целия свят. Този мек подход помогна на корейското правителство да насочи компании и марки към успеха в други страни“, коментира експертът.

Международна експанзия

Азиатските страни са топ избор за експанзия на южнокорейските компании, а развиващият се пазар във Виетнам оглавява списъка, тъй като само няколко международни марки са отворили магазини в южноазиатската държава до момента.

Около 33% от 400-те южнокорейски фирми, анкетирани от Euromonitor, твърдят, че са се насочили към Виетнам.

Икономическият гигант Китай се класира на второ място в списъка с най-привлекателните места за експанзия - 28% от компаниите вече работят там, посочва Euromonitor. Други развиващи се икономики също присъстват в топ 10 за южнокорейските компании, сред които Индонезия, Филипините, Тайланд, Малайзия и Русия.

Фирми от Южна Корея се насочват и към САЩ и Европа. През 2015 г. телефоните на Samsung водеха с 8% по пазарен дял в Западна Европа спрямо iPhone на Apple.

Иновации и бързо разработване на продукти

Южнокорейските компании инвестират значително в развитието на продукти и нови технологии, насочени към крайните потребители.

Фирми за разкрасителни продукти, като AmorePacific, LG Household и Health Care, залагат на кратки цикли за разработване на продукти, за да могат да следват темпа на последните тенденции. Така например стикери от Line се появяват на опаковки на различни стоки.

Локализация

Въпреки че корейската поп култура успешно навлиза на определени пазари и да се харесва на дадени потребителски групи, компаниите успяват бързо да адаптират продуктите си спрямо въпросните пазари.

Samsung например предлага различни приложения за своите умни телевизори във Великобритания, Франция и Германия. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:21 | 13.09.22 г.
fallback