fallback

Европейският съд решава ключово дело за пазара на луксозни стоки

Луксозните марки настояват, че други нямат право да продават техни стоки в онлайн платформи като Amazon

13:27 | 30.03.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Съдът на ЕС ще заведе знаково дело днес, което ще определи дали компаниите за луксозни стоки могат да спрат търговците на дребно да продават техни продукти в платформи като Amazon и eBay, предава Ройтерс.

През последното десетилетие собствениците на луксозни марки водят битка с онлайн търговците на дребно, твърдейки, че те трябва да имат право да избират кой има право да разпространява техните продукти, за да защитят луксозния имидж и ексклузивността си.

От своя страна, онлайн платформите оспорват всичко това и посочват, че подобни рестриктивни сделки за дистрибуция са антиконкурентни и вредят на потребителите.

Спорът е в центъра на вниманието в момента, защото Европейската комисия (ЕК) се опитва да насърчи повече трансгранични онлайн продажби, за да даде тласък на растежа и работните места, както и да се изравни със САЩ и Азия.

Делото пред базирания в Люксембург Съд на Европейския съюз е свързано с германската компания Coty, дъщерно дружество на американският производител на козметични продукти Coty Inc, който иска да спре един търговец на дребно да продава негови стоки в онлайн магазини като Amazon.

Coty твърди, че това нарушава споразумението ѝ с търговеца на дребно, който забранява продажбата на негови продукти чрез трети страни. Случаят е отишъл първо в съда в Германия, който на по-късен етап е поискал европейският съд да даде насоки по въпроса.

Решението му ще е от ключово значение, тъй като все повече компании, при това не само луксозни марки, искат да ограничат продажбите на продуктите си онлайн, коментира Томас Граф, партньор в адвокатската кантора Cleary Gottlieb.

"Случаят може да има по-голямо значение за някои продукти, като луксозните“, коментира Граф.

Лобистка група, наречена Computer & Communications Industry Association (CCIA), сред чиито членове са Amazon, eBay, Facebook, Google, Rakuten и Yahoo, е съгласна, че проблемът е по-голям и обхваща не само фирмите за луксозни стоки и защитата им.

"Ние не смятаме, че това е „борба“ с или срещу луксозните брандове“, коментира директорът на CCIA Якоб Кучарцик.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:05 | 13.09.22 г.
fallback