fallback

Новите възможности, които откриват все по-голямата популярност на ските в Китай

Компанията за софтуер за управление на ски курорти Skidata се насочва все по-упорито към сектора в азиатската страна

15:37 | 28.05.17 г. 1

Пътят от склоновете на автентичния ски курорт Ханенкем в Австрия до по-полегатите писти на Североизточен Китай е дълъг, но Хюро Ронер се връща отново в азиатската страна, за да се възползва от новооткрития интерес на Пекин към ските, разказва Bloomberg.

43-годишният Ронер е управител на австрийската Skidata, която продава системата си за управление на ски курорти от Кицбюел и Вербие в Швейцария до Аспен в САЩ. Системата позволява на скиорите да купуват билети онлайн и да се качват по-бързо на лифтовете чрез автоматични турникети. Ронер планира да се върне обратно в Китай следващия месец, след посещение през януари, за да продължи разговорите с няколко от „по-утвърдените“ ски курорти.

Стремежът на Skidata да намери нови пазари се случва, докато китайският президент Си Дзинпин се опитва да насочи 300 млн. души към зимните спортове, преди Пекин да бъде домакин на Зимната олимпиада през 2022 г.

Ронер не подценява мащаба на предизвикателството. Според него китайският пазар от около 8 млн. ски дни [показател за измерване на посещаемостта в сектора – бел. ред.] е само една осма от този в САЩ и 1/16 от европейския.

Нямам никакви съмнения, че ще достигне 10-12 млн., въпросът е кога ще стигне 20 млн.“, казва швейцарецът, израснал в ски курорта Ленцерхайде. „Китай има силни политически планове да насочи хората към ските. В края на краищата те трябва да създадат средна класа, която възприема карането на ски или сноуборд като начин на живот“, допълва той.

Бързото популяризирането на бранда Skidata е ключово за спечелване на бизнеса в Китай, казва Ронер. „Човек трябва да е там още от началото“.

Той отказва да каже с кои курорти води преговори. Някои от най-големите се намират в Ябули, северно от Харбин, и Хуайбей в близост до Пекин.

Акциите на други компании поскъпват, след като са получили договори в Китай. Montagne & Neige Developpement, френска компания, която строи ски курорти и лифтове, е увеличила над два пъти стойността си на 16 февруари, след като печели договор за 100 млн. евро за строителството на нов обект, наречен Snowland, който ще домакинства Олимпийските игри през 2022 г.

MND е увеличила стойността си почти три пъти тази година, с което е на трето място по представяне в индекса CAC AllShares Index, съдържащ 508 компании.

Skidata е генерирала продажби за 319 млн. швейцарски франка миналата година, което е около 30% от приходите на швейцарцския производител на софтуер за сигурност Kudelski, купил базираната в Залцбург компания през 2001 г.

Акциите на Kudelski остават почти без промяна тази година, след като са поскъпнали с 22% през 2016 г.

Макар че договорите, които Skidata договоря в Китай, обикновено са на стойност само между 3 и 5 млн. долара, целта на Ронер е дългосрочна. Той управлява Skidata от 2012 г., 25 години, след като въвежда първия хендсфрий ски билет през 1987 г. Компанията изгражда и системи с турникети за стадиони и паркинзи.

Китай няма да стане по-голям от Алпите, не и през следващите 20 години“, казва Ронер. „Ако вложат достатъчно ресурси и изчакат 50 години, може и да се случи. Не можеш да създадеш ски култура от 200 млн. ски дни само за няколко години“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:24 | 09.09.22 г.
fallback