Глобалният пазар на изкуства е изживял нов подем през 2018 г., подпомогнат от засилването на покупателната способност на поколението Y (т.нар. милениуми), сочи нов доклад на UBS и Art Basel, публикуван в петък.
Проучване сред богаташи, изготвено от UBS и икономиста в сферата на изкуството Клеър МакАндрю за доклада, показва, че младите хора купуват творби на изкуството по-активно и често, обръщайки се към интернет за този ход. Според това проучване по-голямата част от тях са готови да заделят сериозна сума пари за изкуство, отколкото по-възрастните хора.
Освен това допълнително подкрепят жените творци.
„За едно поколение, което може никога да не притежава автомобил, апетитът им към закупуването на изкуство е окуражителен“, казва главният маркетинг директор на UBS Group Йохан Йерву за Ройтерс.
„Това може да отразява уникалните и често базирани на живота качества на изкуството и колекционерството като дългосрочни активи“.
Продажбите на пазара на изкуство като цяло са се увеличили със 7% до 67,4 млрд. долара през 2018 г., сочи третият годишен доклад на UBS и Art Basel.
Хората на възраст между 22 и 37 години съставляват почти половината от богатите купувачи на изкуство, които често са харчили по 1 млн. долара, или дори повече, за творба през последните две години, показва проучването, въпреки че иначе представляват малко над една трета от анкетираните богат лица.
Резултатите от проучването, проведено във Великобритания, Германия, Япония, Сингапур и Хонконг, предлагат лъч надежда за арт света, докато геополитическите и икономическите тревоги натежават върху общите настроения.
Докато поколението Y трупа все повече пари и се възползва от наследствата, оставяни от застаряващите им родители, богатството им може да достигне 24 трлн. долара до 2020 г., посочва Deloitte.
Навиците, по които милениумите харчат парите си, може да предложат значителен потенциал както за онлайн продажбите, така и за затворената арт среда, казва Йерву, а от това ще спечели индустрията като цяло.
Това по-младо поколение колекционери с активи за над 1 млн. долара за харчене или инвестиране е помогнало на дигиталния арт пазар да достигне продажби за 6 млрд. долара миналата година.
А по-голямата част от тях се възползват и от социалната мрежа за споделяне на снимки Instagram, за да намират и купуват творби.
Между 2016 и 2018 г. 93% от представителите на поколението са направили покупки онлайн, харчейки средно по 106 930 долара. Малко по-старото поколение Х – между 38 и 52 години, е похарчило около половин милион долара средно за покупка в интернет, но не с такава честота.


Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска