fallback

Рекордните онлайн продажби подкрепиха празничния сезон на пазаруване в САЩ

Американските потребители са похарчили повече онлайн тази година

10:47 | 26.12.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американските потребители са похарчили повече онлайн по време на тазгодишния празничен сезон за пазаруване, сочи доклад на Mastercard, допълващ, че онлайн продажбите са достигнали рекорден връх, предава Ройтерс. 

Празничното пазаруване е ключов период за търговците на дребно, тъй като носи около 40% от годишните им приходи от продажби. Но тази година Денят на благодарността, който традиционно дава начало на празничното пазаруване, беше на 28 ноември - близо седмица по-късно спрямо миналата година, когато беше на 22 ноември, оставяйки на търговците шест дни по-малко между Деня на благодарността и Коледа. 

Общите коледни продажби на дребно в САЩ, като се изключат тези на автомобили, са нараснали с 3,4%. 

“Онлайн продажбите достигнаха рекорден връх тази година, тъй като повече хора са пазарували по този начин за празниците”, коментира Стив Садоув, старши съветник в Mastercard. 

Търговците на дребно инвестираха значително в предлагането на доставки в рамките на деня на поръчката, в места, от които потребителите да взимат поръчките си, и в подобряването на онлайн присъствието си, докато се борят срещу гиганта Amazon за пазарен дял. 

Говорителят на Mastercard Уилям Цанг коментира миналогодишният ръст от 5,1% на общите продажби, посочвайки, че тазгодишното повишение не е най-доброто в историята. Коментарът беше направен, след като американският президент Доналд Тръмп написа в Twitter, че празничните продажби на дребно са скочили с 3,4% спрямо миналата година, а това е най-голямото такова постижение в историята на САЩ. От Белия дом не са коментирали веднага разликите в продажбите. 

Въпреки забавянето на световната икономика, американските потребителски разходи са подкрепени от ръста на заплатите и силния пазар на труда, твърдят консултанти в областта на търговията на дребно и анализатори. 

Празничният сезон беше предизвикателство за търговците, след като Amazon разшири политиките си за безплатно връщане на стоки, за да включи продукти, които преди не можеше.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:51 | 12.09.22 г.
fallback