fallback

Възстановяването на LVMH и L'Oreal в Китай носи глътка оптимизъм

И двете компании твърдят, че продажбите им в азиатската страна са поели нагоре

14:39 | 17.04.20 г.
Автор - снимка
Създател

Френските гиганти за потребителски стоки LVMH и L’Oreal заявиха, че възстановяването би трябвало а започне скоро, след като коронавирусът доведе до спад на продажбите през първото тримесечие. Повод за оптимизма им е, че приходите в Китай вече поемат нагоре, пише Bloomberg.

Книжата и на двете компании повишиха цената си днес, след като дадоха повод за оптимизъм на пазара. Стойността на акциите на LVMH скочи с 5,9 на сто, а при L’Oreal ръстът е с 5%.

Продажбите в магазините на Louis Vuitton в континенталната част на Китай са нараснали с 50% в последните три седмици спрямо същия период година по-рано, твърди източник, запознат с въпроса, който е пожелал да остане анонимен. Главният изпълнителен директор на L’Oreal Жан-Пол Агон заяви късно в четвъртък, че продажбите в Китай са положителни за март и компанията се насочва към 5-10% ръст за този месец.

„Опитът ни в Китай е много интересен и подсказва много за други части от света“, коментира Агон. „Това, което наблюдаваме в Китай, е доста бързо възстановяване на потреблението на разкрасителни продукти“.

Пандемията затвори луксозните бутици по целия свят. Въпреки че по-голямата част от Европа и САЩ все още е под блокада, магазините в Китай отварят отново врати.

Сравнимите приходи от продажби на собственика на Louis Vuitton са спаднали със 17%, в съответствие с предходната прогноза за 10 до 20% понижение. Приходите от продажби на L’Oreal са се свили с 4,8% през периода на същата база.

Май, юни?

Второто тримесечие ще бъде „силно засегнато“ от кризата, обяви LVMH, макар че онлайн продажбите компенсират част от спада от затворените физически магазини. Компанията заяви, че се надява, че възстановяването ще започне през май или юни.

Ситуацията за L’Oreal е значително по-добра, защото тя продава повече продукти, като шампоани, които се предлагат в супермаркетите, или продукти за грижа за кожата, които са налични в аптеките и дрогериите, много от които останаха отворени.

LVMH планира да намали дивидента си за миналата година с 30% в резултат на пандемията. Френският производител на алкохолни напитки Remy Cointreau разкри, че ще свие годишните плащания на дивидента с около 60%.

LVMH добавя, че се подготвя да отвори част от заводите си, но не разкрива повече подробности. Главният изпълнителен директор Бернар Арно ще пожертва заплатата си за април и май, както и компенсацията си за 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:09 | 09.09.22 г.
fallback