Германският туроператор Tui възнамерява да продаде определени части от компанията заради натиска да икономисва средства в рамките на причинената от коронавируса криза. При това компанията ще продава и доста хотели. "Ще се разделим с активи или ще привлечем партньори на борда", каза главният изпълнителен директор Фриц Юсен пред "Frankfurter Allgemeine Zeitung" (вторник).
Възможното поле за такива действия е поделението с хотелите. „Това са нашите марки. Ние определяме и контролираме стандартите по отношение на качеството, местоположението и обслужването", каза Юсен. „За целта трябва да притежаваме хотелите само в изключителни случаи“.
Въпреки това Tui ще продължи да строи хотели, поясни Юсен. „В някои дестинации като Кабо Верде или Карибите трябва да направим това, защото в противен случай няма да имаме предложения. Групата също така възнамерявала да отвори нови обекти в Германия, например в Зилт. Въпреки това компанията от Хановер ще инвестира в бъдеще повече в своята дигитална платформа, отколкото в активи като хотели. Дигитализацията на продажбите е един от приоритетите на Юсен.
Групата трябва да премине през курс на строги икономии, тъй като бизнесът - подобно на този на много други туристически компании - е почти напълно бездействащ от три месеца заради пандемията. В момента бавно започва рестартиране, а първите дестинации са в Средиземноморието. Tui планира да съкрати до 8000 работни места и, наред с други неща, да намали флотилията на своята авиокомпания Tuifly с повече от половината самолети. Синдикатите критикуват остро решението.
За да преодолее кризата, компанията получи държавен заем от 1,8 милиарда евро. Сумата обаче може да не е достатъчна. "Разбира се, ние работим с няколко сценария и мислим за други източници на финансиране в тези сценарии", казва Юсен. Tui сви разходите със 70 процента, а предупрежденията за пътувания за много страни отпаднаха. "Но никой не знае какво ще се случи с вируса и кога ще има лекарства и ваксини“, пояснява още мениджърът.