fallback

Два месеца преди края на 2020 г. Puma още няма годишна прогноза

Сдържаността на главния изпълнителен директор Бьорн Гулден не се приема добре от борсовите участници

18:43 | 28.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

До края на годината остават само два месеца, но въпреки това главният изпълнителен директор на Puma Бьорн Гулден все още смята, че не е в състояние да направи прогноза за 2020 г. „Развитието за следващите седмици все още е непредсказуемо", казва мениджърът в сряда пред германски медии.

Той е загрижен за повторно въведените ограничения за потребителите на фона на нарастващия брой заразени с коронавируса: „Потребителското настроение отново се помрачава“, предупреди Гулден.

При това последните няколко седмици бяха блестящи за групата, включена в MDax: През третото тримесечие продажбите се увеличиха с почти 7% на годишна база до почти 1,6 млрд. евро. С отчитане на валутните колебания увеличението е даже с почти 13 процента. Печалбата също нарасна с 13 процента до 114 млн. евро, пише Handelsblatt. През пролетта продажбите се сринаха с почти една трета. Марката с логото на хищника се потопи дълбоко в зоната на загубите. От края на март 80 процента от магазините и специализираните дилъри на Puma бяха затворени за няколко седмици.

През лятото ситуацията изглеждаше съвсем различно. Онлайн търговията процъфтяваше и клиентите смело се завърнаха в магазините: „Бизнесът вървеше много по-добре, отколкото очаквахме“, обясни Гулден. „Отново беше почти нормално тримесечие“. Преди всичко са се търсели маратонки и модни артикули.

Последните няколко седмици също са били обнадеждаващи. „Октомври започна добре за нас“, каза бившият професионален футболист. Въпреки това Гулден остава предпазлив: „Това може да се промени бързо“.

На фондовия пазар резултатите не се приеха охотно. Акциите загубиха почти четири процента от стойността си във Франкфурт сутринта до цена от 76,60 евро. По-късно успяха да се възстановят леко, но все пак завършиха сесията със спад от малко над 3% до 77,14 евро. Книжата обаче са поскъпнали с около 40 процента през последните шест месеца.

Анализаторите гледат на Puma положително въпреки предпазливите прогнози на главния изпълнителен директор. Компанията за спортни стоки надмина очакванията на пазара с лекота през третото тримесечие, заяви в сряда анализаторът на Jefferies Джеймс Грзинич. С резултатите се потвърждава добрият имидж на марката от Херцогенаурах, казва той. 

Съвсем наскоро лидерът на световния спортен пазар Nike изненада приятно инвеститорите. Конкурентът на Puma запази продажбите си през трите месеца до края на август почти стабилни спрямо предната година на ниво от10,6 млрд. долара и увеличи печалбата с 11% до 1,5 млрд. долара. С това лидерът на световния пазар надмина всички очаквания. Силният онлайн бизнес и по-ниските разходи са били отговорни за добрите данни. Nike харчи значително по-малко за реклама през първото тримесечие на новата фискална година. Номер две в спортната индустрия, Adidas, няма да представи своите данни до средата на ноември. Междувременно директорът на Puma Гулден се надява на по-добра 2021 година, в която могат да се проведат отменените тази година спортни събития: Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри в Токио. Puma е подготвена за това - фланелките за отборите, на които е спонсор марката, са на склад още от пролетта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:31 | 12.09.22 г.
fallback