На почетно място в спалнята на 28-годишната юристка от Пекин У Гъ стоят десетки малки фигурки, изложени на прозрачни пластмасофи рафтове, а дизайнът им варира от кукли херувимчета до герои от японския сериал Pokemon, пише Ройтерс.
У изчислява, че в последните три години е похарчила над 5000 юана (766 долара) за покупката им от китайския търговец на играчки Pop Mart International Group, благодарение на което е натрупала колекция от 80 фигурки.
Милиони млади китайци, които обичат играчките като нея, стоят зад популярността на Pop Mart – базирана в Пекин компания, която ще се листне на борсата в Хонконг в петък, след като набере 676 млн. долара в рамките на първично публично предлагане в горната част на ценовия си диапазон. То ще оцени компанията, която съществува от десетилетие, на близо 7 млрд. долара.
Основните продукти на фирмата са „мистериозни“ кутии с играчки, като всяка от тях съдържа по една фигурка. Кутиите струват по 9 долара всяка и са голям хит сред младите в Китай. Потребителите, родени след 1995 г. прекарват повече време с мистериозните играчки, отколкото отделят за всякакво друго хоби, включително за модерни обувки и електронни спортове, сочи доклад на Tmall от миналата година.
Pop Mart, която е пазарен лидер, увеличи три пъти приходите си за последната една година до 1,68 млрд. юана (256,8 млн. долара), сочи проспектът ѝ.
Първичното ѝ публично предлагане привлече силния интерес на инвеститорите.
„Компанията оперира в ниша, в която реално няма листнати подобни компании в региона“, твърди Сумет Синх, партньор в Aequitas Research. „Освен това тя продължава да разраства мрежата си, която ще продължи да расте“, посочва той.
Листването на Pop Mart ще направи нейния 33-годишен основател Уан Нин, който държи 56% от нея, в милиардер. Pop Mart не е отговорила на поканата за интервю.
Мистериозните кутии с играчки не са нещо ново, а корените им са свързани с капсулните модели във вендинг машините в Япония Gashapon. Но Pop Mart издигна тази тенденция до нови висини, като се обедини с дизайнери, които да направят нови фигурки и да създаде портфолио от търговски марки.
Сега компанията разпространява продуктите си в 21 държави отвъд Китай. Повечето ѝ клиенти са на възраст между 18 и 35 години, а 75% са жени, показва още проспектът.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?