В центъра на комплекса, където се намира южнокорейската петролна рафинерия Onsan, има улица на името на Али ал Наими – министъра на петрола на Саудитска Арабия. Причината е, че държавната компания Saudi Arabian Oil Co има 65-процентов дял в рафинерията, разказва Bloomberg.
Миналата година компанията купи контролния пакет в третата по големина южнокорейска рафинерия и това илюстрира динамиката в петролния бизнес. В среда на евтин петрол Саудитска Арабия и други страни, богати на петрол, се борят да си гарантират купувачи от Азия, където отиват близо 70% от петролните доставки от монархията.
За Saudi Aramco, както е позната компанията, това означава купуване на активи в рафинерии с договори, които гарантират, че повечето от петрола ще идва от Саудитска Арабия. Aramco инвестира в три преработващи предприятия в Азия. Докато Иран се готви да се върне на петролния пазар, режимът в Рияд полага усилия драстично да увеличи доставките на суровината в региона и се насочва към проекти за милиарди долари от Индонезия до Виетнам.
“Да притежава рафинерии в Азия е част от дългосрочна стратегия за консолидиране на дела на Саудитска Арабия в ключовия регион”, казва Мустафа Ансари, анализатор в Arab Petroleum Investment Corp., държавно контролирана банка за развитие.
Уроци от миналото
Режимът в Рият следваше сходна стратегия в САЩ преди три десетилетия, за да си гарантира продажби, когато цените се сриваха. От 1988 г. Саудитска Арабия купи дялове в три рафинерии в Тексас и Луизиана. Стратегията проработи: рафинерията Motiva Enterprises, наполовина собственост нa Aramco, внесе 65 милиона барела саудитски петрол за първите 8 месеца на 2015 г. Това е три пъти повече, отколкото Exxon Mobil е купил от монархията през това време, сочат правителствени данни на САЩ.
Поривът към Азия идва в ключов момент за Саудитска Арабия. С намаляващи приходи от износ на петрол монархията затяга коланите. Международният валутен фонд (МФВ) прогнозира бюджетен дефицит от 20% тази година.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Времето днес: Облачно, на места със слаби превалявания
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
преди 9 години ".А ние се чудим, защо цените не искат да падат" Вносните горива от Гърция са на същите цени. Акцизът храни държавната бюрокрация и освен това пътният данък, в цената на горивото, въведен преди 5 години, а сега го плащаш като винетка 100 лв, също, няма как да бъде намален! Баламите винаги плащат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Е, те Лукойл у нас правят същото, нали? Само дето с тази анти-диверсификация сега се натресоха: Вместо да реализират увеличени печалби, купувайки арабски нефт, завалиите /а колко е българският пазар?/ основно купуват от себе си-разбира се, по-скъп, щото не се заменя ей така един сорт с друг...А ние се чудим, защо цените не искат да падат. Е, как да паднат, като чрез нас опитват да си избият загубите от всички продажби? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години нещо ... антикартелно законодателство такива неща няма ли ??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар