fallback

Криптирането: мисия възможна

Доскоро за повечето компании и потребители криптирането беше нещо напълно непознато, твърди Тунио Зафер

09:24 | 11.06.16 г. 15

Криптирането до много скоро беше нещо, което беше напълно непознато за компаниите, не само за потребителите, а дори и за IT специалистите, заяви Тунио Зафер, изпълнителен директор на pCloud, по време на Клуб Investor.bg “Нови технологии: мисия успешен бизнес“.

По думите му хората се плашат от неща, които не разбират, които затрудняват по някакъв начин начина им на работа и това може би е причина за въпросната тенденция.

Според експерта пред неговата компания е стоял въпросът как да направи услугата си лесна за използване за абсолютно всички, като в същото време се обърне достатъчно голямо внимание на сигурността.

„Има голям проблем при криптирането – ако то е достатъчно добро, а вие загубите ключовете, възстановяването на информацията ви е абсолютно невъзможно“, коментира още той. В крайна сметка pCloud добавя допълнителна парола, която позволява криптирането и избягването на този лош сценарий.

Именно това улесняване на потребителите е помогнало за по-лесното възприемане на идеята за криптирането. С времето все повече фирми и хора започват да разбират цялостната концепция и предпочитат да ползват криптирани услуги, коментира Зафер.

По думите на Георги Цеков, търговски директор на Daticum, клиентите много често се чувстват по-сигурни от това, че данните им се намират на друго място, а не при самите тях

Същевременно в киберпостранството има голям брой заплахи, ето защо компаниите трябва да бъдат изключително предпазливи, коментира Милен Нинов, старши мениджър "Продажби на едро", Виваком. По думите му, веднъж станали обект на хакерска атака, компаниите вече са много уязвими.

„Всяка една компания трябва да се насочи към партньори, които разполагат с експертиза в областта на сигурността, а не да се опитват да се справят сами“, категоричен бе той. По думите му хакерите са изключително добре подготвени и фирмите трябва да имат предвид това.

Във връзка с желанието на все повече държави компаниите, които управляват данни на хора от въпросните страни, задължително да съхраняват тази информация в центрове за данни на тяхна територия, търговският директор на Немечек България Веселка Данчева заяви, че според нея това е по-скоро политически и маркетингов проблем. Тя е убедена, че няма да има сериозен отглас сред бизнеса.

Повече за различните възможности за съхранение на корпоративните данни можете да научите от видеото:

Клуб Investor.bg се провежда с любезното съдействие на Виваком, Датикум - част от Сирма Груп, Немечек България и PCloud.

Институционален партньор на Клуб Investor.bg: Елана Финансов Холдинг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:01 | 09.09.22 г.
fallback