fallback

Ново приложение за по-малко време в социалните мрежи спечели „Социални иновации“ 2018

Учениците, наградени от JA България и NN България, ще представят България на международния финал на състезанието на 19 юни 2018 г.

09:23 | 13.06.18 г.
Автор - снимка
Създател

На специална церемония, която се проведе в офиса на NN България в София, трите най-добри екипа участници в „Социални иновации“ 2018 получиха награди и поздравления от мениджмънта на компанията, партньор на образователната организация JA България в провеждането на международното състезание за четвърта поредна година.

Включиха се 800 ученици от цялата страна, разпределени в 253 отбора. В първия етап на състезанието учениците разработваха идея за социален бизнес, насочен към разрешаване на конкретен проблем в обществото. Едва 18 отбора се класираха за втория кръг, в който получиха възможност да работят с ментор от NN България. Ролята на менторите беше да подкрепят учениците в задачата да задълбочат и разработят допълнително своята идея. 10 от екипите се класираха до третия кръг – национален финал, в който защитиха идеята си, като я презентираха онлайн пред жури.

Финалистите от трите отбора бяха наградени от главния изпълнителен директор на NN България, г-н Николай Стойков, и от изпълнителния директор на Джуниър Ачийвмънт България, г-жа Милена Стойчева. Двамата поздравиха победителите за иновативните идеи и успеха на отборите им.

„За четвърта поредна година NN България се включва в националното състезание. Възможността да общуваме с ентусиазирани млади хора, които влагат своята енергия и креативност, за да претворяват света в по-хубаво място, продължа да ни вдъхновява. Този ентусиазъм е заразителен - мрежата ни от доброволци в София и в страната продължава да расте, като в тазгодишното национално състезание  „Социални иновации” 2018 г. в ролята на ментори и представители на журито се включиха 23-ма наши представители, които посветиха време и усилия, за да насочват и мотивират младите участници за разработването на социално значими проекти.”, сподели Николай Стойков, главен изпълнителен директор на NN България.”

Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България, допълни: „Иновациите принадлежат на младите, но за да бъдат те със стойност за обществото, за да бъдат истински социални иновации, голяма роля има участието на ментори от бизнеса. Работата на учениците в програмата „Социални иновации“ възпитава пазарна логика, базирана на добра финансова грамотност, съчетана с прилагането на принципите за създаване на устойчив бизнес – а това са ключовите фактори за изграждане на компаниите на бъдещето“.

По време на церемонията JA България връчи благодарствен плакет на NN България за изключителна подкрепа и сътрудничество в реализирането на образователни програми по предприемачество, финансова грамотност и умения за работа. Двете организации си партнират от 2015 година. Освен финансово, компанията активно участва в проекти на организацията с участие на доброволци от NN като ментори, както и съдейства при разработване на разнообразно учебно съдържание за ученици и студенти по темите за финансова грамотност. Сред активните общи проекти са: състезанията за социални иновации и лагера за социални иновации, в които ментори на NN помагат на младежи да работят по социално значими инициативи; проектите за повишаване на финансовата грамотност на студентите в неикономически специалности; както и проектът „Практични финанси“ за подобряване на финансовата грамотност на учениците от средната степен на образование.

Победителите в националното състезание „Социални иновации“ 2018 г.

Първо място: Екип AntiSM

Име на идея: Onlife

Училище: ЧПГТП „Райко Цончев", гр. Добрич; Ученици:Радослав Колчев, Полина Петрова, Станимир Василев, Стефани Маринова; Преподавател: Жулияна Георгиева; Ментор: Катя Димитрова, финансов консултант и мениджър на екип, NN България

Ученическият екип, състоящ се от ученици от Профилирана гимназия по туризъм и предприемачество „Райко Цончев“, гр. Добрич, разработва концепция за приложение, допринасящо за по-разумното и балансирано използване на социалните медии от хората, по начин позволяващ им да прекарват повече време със своите семейства и приятели. Продуктът Onlife адресира основно проблема със зависимостта на съвременния човек от социалните мрежи и настъпващото в следствие от нея отчуждение и разпад на най-важните социални връзки в обществото. Апликацията изчислява времето, което отделните потребители прекарват в социалните мрежи и като алтернатива на това им предлага информация за редица конкретни спортни и културни събития, които се организират в близост до тях, с цел да насърчи посещаването им съвместно с любимите хора и като допълнителен ефект да се подобрят и социалните и комуникационни умения на всички участници.

Как стигнахте до вашата идея?

Радослав Колчев: Идеята дойде след известно търсене като искахме да намерим нещо, което да реши специфичен проблем. В днешно време времето, прекарано в ползане на смартфоните и приложенията на социалните медии е твърде голямо и нашето решение е чрез приложението, което ние предлагаме със специален алгоритъм да се проследява престоя в социалните медии да предложим алтернатива.

Как ще преборите конкуренцията на световните финали?

Стефани Маринова: Чрез нашата иновативна идея и чрез представянето си. Надяваме си да харесат нашата увереност. Искаме да оправдаем доверието на нашия ментор и нашата преподавателка, които вложиха много енергия и много ни помогнаха.

Станимир Василев: Всеки допринасяше с нещо към работата. Аз помогнах за превеждането на английски език, с канавата. Полина Петрова: Работих върху обработката на канавата и презентациите, правихме видео клипа. 

Жулияна Георгиева, преподавател на екипа:

Свършиха прекрасна работа, работиха неуморно. Много се гордея с тях!

Катя Димитрова, ментор на екипа:

Още на първата ни среща повярвях в техния успех – видях една идея, която е много актуална, видях едни млади хора, които знаят, че има проблем и търсеха решение с много ентусиазъм и заряд. Моята роля беше да ги напътствам, да видят къде могат да подобрят нещата, да повярват в себе си. Казах им, че те могат да спечелят на големия финал. Впечатлиха ме като личности и най-силната им страна е, че искрено вярват в идеята си, още повече, че тя ги лично ги засяга.

Второ място: Екип Creafuture

Име на идея: Здраве навсякъде

Училище: ПГ по транспорт и транспортен мениджмънт, гр. Казанлък; Ученици: Кристин Чаушева, Моника Върбанова, Пламена Милева; Преподавател: Петя Байкова; Ментор: Мая Христова, Асистент на главния изпълнителен директор, NN България

Идеята на отбор Creafuture произтича от тенденцията за обезлюдяване на селските райони, което прави икономически неизгодно да се създават аптеки далеч от градовете и лишава хората в малките населени места от достъп до лекарствени средства. Разработената от учениците социална бизнес идея е насочена към преодоляване на така описаните предпоставки за социално изключване чрез разработване на софтуер, който систематизира информацията за адресната регистрация на пациенти в селските райони и потребностите им от лекарства въз основа на преглед при личния лекар. Регистрирани в платформата доставчици на лекарствени средства и организациите, предлагащи шофьорски курсове (както частни школи, така и професионални училища по транспорт), съвместно организират доставката на необходимите медикаменти, като за целта се използва частта от обучението, посветена на извънградско шофиране. 

Кристин Чаушева: Идеята ни дойде от това, че всеки ден се сблъскваме с проблемите на върастните хора в малките населени места. Виждаме възрастните по спирките, на връщане от аптеките в близкото населено място. Тъй като ние сме професионална гимназия по транспорт и при нас редовно пътуват автомобили за уроци по междуградско курмуване, решихме че тези пътувания могат да служат и за нещо друго.

С какво ви помогна вашия бизнес ментор от NN?

Пламена Милева: Тя ни оказа голяма покрепа, показа ни допуснати грешки и постоянно беше в контакт с нас. Застана твърдо зад нашата идея още от самото начало и ни даде увереност, че ще сме сред първите.

Трето място: Екип Reuser

Име на идея: Reuser

Училище: ЧПГТП „Райко Цончев", гр. Добрич; Ученици: Рианнон Поултън, Десислава Смокова, Синем Шюкри, Деница Панайотова; Преподавател: Жулияна Георгиева; Ментор: Иглика Семерджиева, Специалист по дигитален маркетинг, NN България

Учениците от екип Reuser насочват своето внимание не само към проблема с неравномерния достъп до блага в рамките на обществото, но и към темите за опазване на околната среда и борбата със замърсяването. В основата на тяхната идея за социален бизнес е рециклирането на дрехи. Участниците в инициативата ще могат да получат ваучер за отстъпка, чиято стойност съответства на предадените за рециклиране дрехи. За реализиране на идеята учениците са предвидили механизъм за партньорство между транспортни компании, компании за рециклиране на текстил и производителите на дрехи.

Деница Панайотова: Всяка добра идея започва от нещо малко, от нашето ежедневие – в нашите гардероби често няма достатъчно място.

Десислава Смокова: Искаме реално да стимулираме хората да даряват своите дрехи. Затова включихме и ваучерите за пазаруване в партньорските магазини. Дрехите се разпределят според материала, от който са произведени. Искаме да заложим на работа с местните вериги.

Каква помощ получихте от вашия бизнес ментор?

Десислава Смокова: В началото бяхме насочени към много неща, искахаме да се занимаваме с всички дейности. Тя ни насочи да се фокусираме върху специфични дейности и да разпределим правилно нещата в екипа.

Кое ви помогна най-много да стигнете до финалистите?

Десислава Смокова: Най-важното нещо е социалната отговорност. Депата са препълнени. В държавния бюджет също няма ресурс за справяне с всички проблеми. Смятаме, че идеята ни ще помогне на хората да стана по социално отговорни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:11 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Специални предложения виж още