90% от българските потребители са закупили онлайн стоки и услуги за свободното време през последните 12 месеца, като над 50% от тях са правили резервация за почивка с дебитна или кредитна карта, показва проучване на Visa.
„Проучването за практики на разплащания за стоки и услуги, свързани със свободното време“ e проведено сред потребители на възраст между 18 и 65 години, които са заплатили с дебитна и/или кредитна карта стоки и/или услуги, свързани със свободното време, през последните 12 месеца в десет от най-големите градове в България. Общият брой на извадката е 400 души.
„Наблюдава се повишение на потребителския интерес към електронните разплащания за дейности в свободното време“, каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
Най-често потребителите избират да платят с карта за три типа прекарване на свободното време - 53% от респондентите правят резервация за почивка, 40% плащат сметката в ресторант или друго заведение, а 39% купуват книги и списания.
Средната сума, която потребителите плащат на месец за забавление с дебитна или кредитна карта, е 134 лева.
Значителна част от потребителите, които избират да се разплащат онлайн (28%), биха се отказали от поръчката, ако търговецът не приема онлайн разплащания според проучването.
Мъжете плащат най-вече за почивки (56%), докато жените често купуват книги и списания (42%). Дебитните и кредитните карти са най-често средство за разплащане в барове и ресторанти – използват се няколко пъти месечно от 35% от потребителите, които предпочитат този начин на забавление. Книги и списания купуват с карта веднъж месечно 24% от респондентите, които избират да четат в свободното си време, а най-често веднъж на шест месеца заплащат с карта самолетни билети (44%) и почивки (40%).
Други популярни дейности през свободното време за българския потребител са посещенията на театрални постановки, кино прожекции или концерти (48%), както и спортни занимания (17%), които се нареждат след трите фаворита: четене на книги и списания (62%), излизане на ресторант, бар или кафе (56%) и резервация на почивка (53%).
Когато закупуват онлайн стоки и услуги за свободното време, най-често потребителите предпочитат разплащания с дебитна или кредитна карта през сайта на търговеца (42%). От тях 38% живеят в страната спрямо 28%, които живеят в София. Въпреки че това е предпочитан начин на разплащане предимно за потребители на възраст между 18 и 34 години (37%), разликата спрямо потребителите между 35 и 65 години е малка, тъй като 32% от тях също пазаруват онлайн с дебитна карта. Проучването показва, че все още 30% от потребителите предпочитат разплащания в брой, а 12% плащат през ePay.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим